کد خبر: 12153
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1401 - 14:56
چه عواملی باعث افزایش گرایش و علاقه زنان به یادگیری ورزش‌ها و مهارت‌های رزمی شده است؟

فراتاب: روز به روز بر تعداد باشگاههای رزمی مختص خانمها و نیز تعداد علاقمندان به یادگیری مهارتهای رزمی افزایش پیدا می کند، پرطرفدارترین آنها تکواندو کاراته است. اما چرا تعداد زنان رزمی‌کار روز به روز در حال افزایش است؟در گزارش پیش‌رو به بررسی علل این مساله پرداخته می‌شود:

افزایش اهمیت ورزش در میان زنان

بدون شک سلامت و شادابی افراد جامعه از طریق تقویت جسمانی و روحی آنها میسر می‌شود و پرداختن به ورزش به صورت اصولی و علمی تحولاتی در افراد جامعه ایجاد می‌کند که دگرگونی‌های مثبتی بر شخصیت افرداد فراهم می‌آورد. زنان با بالا بردن توانایی‌های ذهنی ‌و جسمی می‌توانند به رویاهای خود جامعه عمل بپوشانند، این گونه زنان سلامت فیزیکی و روانی خود را کنترل می‌کنند و کم‌تر احساس آسیب‌پذیری خواهند داشت و همچنین این عوامل احساس استقلال آنها را بالا می‌برد.

 

افزایش تعداد مربیان و باشگاه‌ها

طی سال‌های اخیر افراد زیادی در رشته‌های مختلفی رزمی شرکت کرده‌اند این افراد در رشته‌های مختلف هنرهای رزمی  به درجات بالای از فنون و تکنیک های رزمی رسیده‌اند از بین خانم‌ها، این بانوان رزمی‌کار در  دوره‌های مربیگری شرکت نموده‌اند و هر ساله شاهد فارغ التحصیلی ده‌ها و صدها مربی خانم در درجات مختلف مربی‌گری (درجه سه، دو، یک) در رشته‌های مختلف رزمی از جمله کاراته، تکواندو، بوکس و غیره هستیم، همین افزایش تعداد مربیان باعث شده تا سالن‌های مختص خانم‌ها  نیز افزایش پیدا کند.

 

تاثیر شبکه‌های اجتماعی

امروزه تبلیغات به صنعتی مهم در جهان ارتباطات تبدیل شده است که ورزش نیز از این امر مستثنی نیست زیرا بر مشارکت ورزش زنان تأثیرگذار بوده و باعث جذب روز افزون آنها به ورزش‌های مختلف از جمله هنرهای رزمی شده است.

 

ناامنی جامعه و اهمیت دفاع از خود

موضوع دیگر تاثیر گذار بر تعداد خانم‌های رزمی‌کار اهمیت دفاع از خود برای خانم‌ها است، انتشار فیلم‌های کیف‌قاپی و بعضا ایجاد مزاحمت توسط ارادل و اوباش برای خانم‌ها یکی از عوامل انگیزشی برای رفتن به سمت یادگیری رشته‌ها و فنون رزمی شده است. به عبارت دیگر یادگیری هنرهای رزمی برای بانوان یکی از الزامات زندگی امروزی است چرا که در عصر حاضر زنان بیشتر از گذشته در اجتماع حضور دارند و همین امر گرایش بانوان را  به یاد گیری هنرهای رزمی افزایش داده است، چون آنها با یادگیری فنون هنرهای رزمی می‌توانند در موقعیت‌های مختلف و خشونت‌های که علیه آنها صورت می‌گیرد از خود دفاع و محافظت بیشتری کنند.

 نویسنده: سهیلا خالدیان – مربی رشته کاراته

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار