کد خبر: 9953
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1398 - 00:36
مدیر موفق ایرانی و کُردتبار به موفقیتی تازه دست یافت:
امید کردستانی که کردتبار است و از مدیران سابق گوگل بوده، رئیس اجرایی توییتر شد

فراتاب- امید کردستانی از مدیران موفق گوگل به مدیریت اجرایی توئیتر رسید.

زندگی کردستانی در یک نگاه

«امید کردستانی» که کردتبار است در شهر تهران به دنیا آمد و در همین شهر به مدرسه رفت او که در تهران به یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی می‌رفت در سن چهارده سالگی، پس از مرگ پدرش به کالیفرنیا رفت و مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ایالتی سن خوزه گرفت  وی همچنین در سال ۱۹۹۱ موفق به اخد مدرک ام‌بی‌ای را از دانشگاه استنفورد شد.

او دارای سابقه‌ای بیش از ۱۲ سال در زمینه فناوری سطح بالا در شرکت‌های پیشروی اینترنتی مانند نت‌اسکیپ است. وی همچنین نائب‌رئیس بخش توسعه کسب و کار و فروش در این شرکت بود و توانست بازده مالی وبگاه نت‌اسکیپ را در عرض ۱۸ ماه از ۸۸ میلیون دلار در سال به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال برساند. «کردستانی» کارش را در نت‌اسکیپ در بخش فروش اُئی‌ام (OEM) آغاز کرد و در طی دوره چهار ساله که در آن شرکت حضور داشت، مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت‌هایی چون ای‌بِی، سیتی‌بانک، آمریکن‌آن‌لاین، آمازون، تراولاسیتی، اینتلو اکسایترا برعهده گرفته بود.

او پیش از آغاز کار در نت‌اسکیپ در بخش‌هایی چون بازاریابی، مدیریت محصول و توسعه کسب و کار در شرکت‌هایی چون 3DO, Go  و هیولت پاکارد فعالیت می‌کرده‌است.

وی یازدهمین کارمند و اولین مدیر کسب‌وکاری بود که گوگل استخدام کرد. «کردستانی» در گوگل به مؤسس کسب و کار در این شرکت مشهور بود و بانی سرویس پولساز ادوردز آن بوده‌است. وی در سال ۲۰۰۶ خرید یوتیوب توسط گوگل را رهبری کرد.

مجله تایم در سال ۲۰۰۶ «امید کردستانی» را در فهرست صد نفری که دنیای ما را شکل دیگری بخشیده‌اند قرار داد. به‌علاوه او در جشنواره ایرانیان آمریکا در سال ۲۰۰۷ به عنوان «ایرانی سال» برگزیده شد. وی همچنین یکی از بنیان‌گذاران بنیاد خیریه پارسی است که علاوه بر دست‌گیری از دانشجویان ایرانی، در راه‌اندازی شرکت‌ها و به ثمر رسیدن ایده‌های کارآفرین‌های ایرانی هم کمک می‌کند.

«کردستانی» در سال ۲۰۰۹ که نایب رئیس ارشد فروش جهانی گوگل بود این شرکت را ترک کرد. او در سال ۲۰۱۴ با عنوان مدیر ارشد کسب‌وکار به این شرکت بازگشت. حقوق و پاداش و مزایای سال اول او بالغ بر ۱۲۳ میلیون دلار بود. بازگشت «کردستانی» به گوگل در دره سیلیکن به‌طور گسترده به عنوان یکی از اقدامات مثبت گوگل تحسین شد. سایت Re/code کردستانی را «روح گوگل» خواند. در یک سال پس از استخدام «کردستانی» سهام گوگل ۳۰ درصد رشد کرد. جک دورسی مدیرعامل ارشد اجرایی توییتر که با مشکل کسب درآمد و کاربر مواجه بود در سال ۲۰۱۵ «کردستانی» را به عنوان رئیس اجرایی هیئت مدیره این شرکت استخدام کرد.

نظرات
آخرین اخبار