چرا باید فقط نام کردستان در موضوع قاچاق مطرح شود؟ | فراتاب
کد خبر: 9936
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1398 - 21:30
بهمن مرادنیا استاندار کردستان:
استاندار کردستان در انتقاد از اعلام نام این استان به عنوان رتبه اول قاچاق گفت: یکی از دلایل این امر ناشی از اطلاع‌رسانی نامناسب و نیز عدم بیان دقیق حجم قاچاق در استان است و شخصا اعتقادی به این موضوع ندارم که حجم زیادی قاچاق در استان صورت می‌گیرد.

فراتاب- گروه استان کرستان: بهمن مرادنیا ظهر امروز شنبه در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کردستان عنوان کرد: هر اتفاقی در بحث قاچاق در  کشور را به نوعی به استان کردستان نسبت می‌دهند در حالی که واقعیت امر غیر از این است.

وی تصریح کرد: در یک مقطع زمانی کردستان را استان اول در موضوع قاچاق دام معرفی کردند و در حال حاضر نیز بحث قاچاق گندم و سیگار را به این استان نسبت می‌دهند و این موضوعات واقعیت ندارد.

مرادنیا افزود:‌ یکی از دلایل اعلام کردستان به عنوان رتبه اول قاچاق ناشی از اطلاع‌رسانی نامناسب و نیز عدم بیان دقیق حجم قاچاق در استان است و شخصا اعتقادی به این موضوع ندارم که حجم زیادی قاچاق در استان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه حجم بالایی از قاچاق در موضوعات مختلف در سایر استان‌های مرزی صورت می‌گیرد اما چرا باید فقط نام کردستان مطرح شود.

استاندار کردستان از عدم حضور مدیران دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در کمیسیون اصلی این ستاد انتقاد کرد و گفت:‌ به نظر می‌رسد که در این جلسات فقط ما متکلم وحده هستیم، مباحث و حساسیتی که روی قاچاق است را قطعا خود دستگاه‌ها متوجه هستند، دستگاه‌ها باید این مسائل را منعکس کنند و در مباحث مربوطه مشارکت فعالانه در جلسات داشته باشند.

وی اظهار کرد: قاچاق کالا و خاصا موضوع کولبری فقط خاص کردستان نیست بلکه این موضوع در کرمانشاه، آذربایجان غربی و استان‌های دیگری وجود دارد اما فقط به کردستان نسبت داده می‌شود.

استاندار کردستان گفت: وقتی بازارچه‌های کردستان مسدود است کالاها به صورت ترانزیت مبادله می‌شود که متاسفانه حتی رسانه‌ها هم به موضوع کولبری می‌پردازند لذا نباید اجازه دهیم هر چیزی را به کردستان نسبت دهند.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: دلالان به قیمت بالایی توتون و سیگار را از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند و دست سرمایه‌گذار شرکت دخانیات را خالی می‌گذارند که در این راستا باید تمهیداتی اندیشیده شود.

نظرات
آخرین اخبار