کد خبر: 9626
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1398 - 13:50
پس از انتقاد نسبت به افت شدید قیمت خیار عنوان شد؛
پس از انتقادات گسترده از سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به علت عدم توجه به مشکلات خیارکاران این استان، بعد از ظهر امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از مزارع خیار در شهرستان های قروه و دهگلان بازدید کرد.

فراتاب- افت قیمت خیار به 100 تومان و حتی 50 تومان باعث شد تا خیارکاران عطای این محصول را به لقایش بخشیده و به جای صرف هزینه برای برداشت آن، یا آن را دور انداخته و یا رها کنند. پس از انتقادات گسترده به سازمان جهاد کشاورزی به جهت عدم واکنش نسبت به این موضوع و از سویی عدم نظارت بر کشت محصول در زمان کاشت و عدم نظارت بر بازار در زمان برداشت، رئیس این سازمان را بر آن داشت تا از نزدیک از مزارع خیار بازدید کند.

بنا به گفته «خالد جعفری» طی یکی دو سال اخیر روند صدور مجوز برای ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی سرعت گرفته و اولویت سازمان جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات در تمامی سرفصل‌ها حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در استان است.

وی در همین رابطه اظهار کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید خیار نسبت به صدور پروانه‌ بهره‌برداری 4 واحد با ظرفیت اسمی یک ‌هزار و 120 تن در سال و اشتغال‌زایی 13 نفردر شهرستان قروه اقدام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تعداد 7 واحد دارای جواز تأسیس تولید خیار شور به ظرفیت اسمی 3 هزار و 200 تن در سال با اشتغال‌زایی 53 نفر در شهرستان‌های دهگلان و قروه و تعداد 22 واحد دارای موافقت اصولی تولید خیار شور به ظرفیت اسمی 42 هزار و 200 تن در سال با اشتغال‌زایی 110 نفر در شهرستان‌های دهگلان و قروه را صادر شده است.

به عقیده وی، حرکت مردمی و ورود سرمایه‌گذاران در استان برای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی لازم و ضروریست.

در این بازدید، قیمت خرید از کشاورزان بین ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان و راهکارهای افزایش درآمد خیارکاران با توجه به ظرفیت تعاون روستایی و تشکل‌ها بررسی شد.

نظرات
آخرین اخبار