درمان ناشنوایی با توسعه یک داروی جدید | فراتاب
کد خبر: 9518
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1398 - 16:00
تازه های درمان:
محققان دانشگاه فلوریدای شمالی با ترکیب هورمون و داروهای ضد التهابی در حال توسعه دارویی هستند که کم‌شنوایی و ناشنوایی ناشی از کهولت سن را درمان می‌کند.

 فراتاب_ گروه علمی: به گزارش فراتاب به نقل از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس ، آلدوسترون (Aldosterone) نوعی هورمون استروئیدی است که در بخش قشری غدد فوق کلیوی تولید می‌شود و وظیفه آن بازجذب سدیم و ترشح پتاسیم در کلیه است. در واقع این هورمون مسئول تنظیم سدیم و پتاسیم در بدن است. همچنین گوش میانی از این هورمون برای شنوایی استفاده می‌کند. میزان این هورمون با افزایش سن کاهش یافته و بر درک شنوایی تاثیر می‌گذارد.

محققان بر این باورند با استفاده از مکمل‌های این هورمون می‌توان ناشنوایی و کم‌شنوایی مرتبط با سن را درمان کرد. به این منظور از این مکمل‌ها در موش‌های سالخورده استفاده شد و نتایج نشان داد استفاده از این مکمل‌ها کم‌شنوایی و ناشنوایی ناشی از افزایش سن را در موش‌ها بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی از بین می‌برد.
در واقع محققان برای درمان این عارضه در مدل‌های حیوانی از ترکیب مکمل‌های هورمونی و داروهای ضد التهابی مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده کردند.
محققان در حال ثبت پتنت این دستاورد در آمریکا هستند و پس از آن و تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و با همکاری شرکت‌های دارویی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
ناشنوایی و کم‌شنوایی ناشی از سن، یک عارضه شایع در سراسر جهان است.

نظرات
آخرین اخبار