کد خبر: 9280
تاریخ انتشار: 15 تیر 1398 - 11:38
«حسين فيروزي» در گفت و گو با «فراتاب»:

فراتاب- حسين فيروزي با اشاره به اينكه بناي اوليه «كنگره مشاهير كًرد» توسط استاندار كردستان بنا نهاده شده است، هدف از آن را تجليل شخصيت ها دانست و اظهار اميدواري كرد كه شاهد برگزاري اين كنگره در سال هاي آينده نيز باشيم.

معاون هماهنگی های اقتصادی استاندار كردستان در گفت و گو با خبرنگار فراتاب هدف از برگزاري اين كنگره را معرفي چهره هايي دانست كه به عنوان سرمايه هاي نمادين مردم كرد معرفي مي شوند.

وي اظهار داشت: از زحمات و يك عمر تلاش افرادي در اين كنگره تجليل شد كه در زمينه هاي مختلف فرهنگ، هنر، تكنولوژي، علم، ورزش و همه زمينه هايي كه به نوعي در خدمت در رفاه بشريت بوده اند و تلاش كرده اند و در اين زمينه سرآمد شدند اين چهره ها معرفي شده اند.

بنا به گفته «حسين فيروزي» ايده اوليه برگزاري اين كنگره توسط «بهمن مرادنيا» استاندار كردستان مطرح شد و بلافاصله براي عملياتي كردن آن، كارگروه هايي تشكيل شد.

وي در تشريح عمليات اجرايي اين كنگره اظهار كرد: كميته علمي به دانشگاه كردستان واگذار شد و جمعي از اساتيد دانشگاه و صاحبنظران و نام آوران در رشته هاي مختلف جمع شدند و ليستي را تنظيم كردند كه چه افرادي مي توانند به عنوان نامدار و مفاخر و چهره مشهور كرد معرفي شود.

«فيروزي» با اذعان به تعداد بسيار زياد مفاخر كًرد افزود: ليست بلندبالايي از مفاخر كًرد توسط صاحبنظران تهيه شد كه مي بايست در هر رشته يك يا دو نفر انتخاب مي شد بحث اوليه اين بود كه در اولين كنگره مشاهير كرد 20 نفر معرفي شوند ولي تعداد بسيار زياد بود و اين سقف به 30 نفر افزايش پيدا كرد.

معاون هماهنگی های اقتصادی استاندار كردستان در ادامه سخنان خود، تقدير از دست انداركاران كنگره را فراموش نكرد و گفت: كارهاي ديگر مربوط به كنگره، يعني دبيرخانه كنگره را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي بر عهده گرفت و هرچند كه كار بسيار پر زحمتي بود اما زحمات همه دست اندركاران قابل تقدير است.

وي همچنين با تقدير از حضور مفاخر و مشاهير دعوت شده در اين كنگره كه در آيين اختتاميه «كنگره مشاهير كرد» از آنها تجليل شد حضور آنها را باعث غناي هر چه بيشتر كنگره دانست.

«فيروزي» هدف از اين معرفي ها را تجليل از اين شخصيت ها عنوان كرد و اذعان كرد: هرچند اين مفاخر نيازي به تجليل و تكريم ندارند چرا كه خودشان به اندازه كافي بزرگ هستند اما واقعيت اين است كه ما نيازمند اين كارهاي فرهنگي هستيم.

به اعتقاد وي، نسل هاي جوان تر به خصوص جوانان اين مناطق بايد مفاخرشان را بشناسند و با مفاخرشان آشنا شوند كه چه زحماتي را متقبل شدند و چه خدماتي را به بشريت ارائه دادند.

«حسين فيروزي» با اعتقاد به اين كه كنگره به تمامي اهداف تنظيم شده، رسيده است، گفت: به اعتقاد من با توجه به امكاناتي كه در اختيار بوده و زمان نه چندان زيادي كه در اختيار بود اين كنگره به ماموريت و اهدافي كه تنظيم شده بود توانست برسد.

وي در پاسخ به نقدي كه چرا تعداد مشاهير زن در مقايسه با جمعيت آنها بسيار اندك است، اظهار كرد: واقعيت اين است كه در بين اسامي اوليه اي كه توسط كميته علمي تدوين شده بود تعداد بيشتري از بانوان حضور داشتند اما به چه دلايل كمتر شده است اطلاع ندارم هر چند از اهداف برگزار كنندگاني كه كار انتخاب مفاخر را بر عهده داشتند، تجليل از بانوان بود.

«فيروزي» اظهار اميدواري كرد كه با توجه به اينكه استاندار بناي اوليه كنگره را گذاشته است در سال هاي بعد شاهد برگزاري دومين و چندمين اين كنگره در كردستان باشيم.

وي همچنين در خصوص مقدار هزينه صرف شده براي اين كنگره گفت: تمامي هزينه هاي اين كنگره بر عهده بخش خصوصي بوده است و تا اين لحظه رقم قابل توجهي نشده است.

معاون هماهنگی های اقتصادی استاندار كردستان در پايان، با تجليل از سایت خبری «فراتاب» گفت: اخبار فراتاب را پيگيری مي كنم، فراتاب رسانه بسيار خوبي است چرا كه هم اخبار را به موقع منعكس مي كند و هم تحليل هاي بسيار خوبي دارد.

 

گفت و گو از ظریفه احمدی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار