کد خبر: 9082
تاریخ انتشار: 29 آذر 1397 - 16:57
چرا محدودیت های اروپا علیه مهاجران در حال افزایش است؟

فراتاب – گروه اجتماعی: شرایط بد اقتصادی و سیاسی، جنگهای داخلی و نسل کشی ها و ... در کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا بخصوص خاورمیانه، برخی مردم را به امید زندگی بهتر وادار به مهاجرت به آمریکا و کانادا و اروپا و استرالیا می کند مساله ای که باعث شده است تا هم اکنون این کشورها با بحران مهاجرین روبرو شوند. زیرا امکانات و فضای کافی برای ورود این همه مهاجر ندارند. همچنین هویت برخی مهاجران مشخص نیست و بخصوص مهاجرانی که غیرقانونی وارد می شوند، هیچ سابقه ای از آنها در دست نیست و امکان ورود گروه های تروریستی همراه مهاجران وجود دارد.

همچنین اغلب مهاجران بنا به محدودیت هایی که در کشور خود داشته اند از نظر سطح سواد در جایگاه مناسبی نیستند و بخشی از آثار و تاثیر پذیری های خشونت و محرومیت را از کشور خود هنوز به همراه دارند و مشکلات و ناراحتی هایی که به صورت افسردگی یا خشونت ممکن است در آنها وجود داشته باشد، برای جامعه اروپا خطر ساز خواهد بود.

بنا به گفته برخی از رسانه های غزبی بیشتر حوادث تروریستی روی داده در اروپا، توسط مهاجرین اتفاق می افتد که این نشان از یک نوع بحران دو هویتی در مهاجرین است، مهاجرینی که فرهنگ های سنتی خود را به همراه دارند و اکنون وارد جامعه ای مدرن و بازتر می شوند.

همچنین برخی تضادها در بین کودکان به وجود می آید، برای نمونه کودکی در منزل در یک خانواده سنتی سخت گیر پرورش می یابد ولی در اجتماع اروپا آن سخت گیری ها وجود ندارد، این کودک در درون خود دچار یک نوع دو راهی انتخاب و تعارض شخصیتی و هویتی می شود و نمی داند که کدام راه صحیح تر است، آیا با جامعه مدرن پیش رود یا با خانواده سنتی خودش؟ از یک طرف دوست دارد مانند دوستان خود آزاد باشد و از یک طرف دیگر به دلیل احساسی که نسبت به خانواده و فرهنگ خود دارد، دچار نوعی عذاب وجدان در درون خود می شود .

همچنین پناه جویان برای دولتها هزینه های زیادی در بر دارند، برای مثال دولتها مجبورند برای مهاجرین و پناهنده هایی که همراه خانواده به کشور آمده اند، خانه اجاره کنند و به آنها حقوق ماهیانه بدهد.

آموزش زبان، آموزش فرهنگ جدید، آموزش پرهیز از خشونت، درمان بیماری های مهاجرین، هزینه مسکن و خوراک، پیدا کردن کار برای آنها، تهیه مدرسه برای فرزندان آنها و ... هزینه های زیادی هستند که دولتهای اروپایی برای صیانت از حقوق بشر پرداخت می کنند.

از سوی دیگر بحران اقتصادی جهانی که دامن اروپا را نیز گرفته و پیامدهای آن همچنان ادامه دارد، در کنار تحولات سیاسی و اجتماعی دیگر باعث رشد افکار منفی نسبت به مهاجرین در کشورهای مختلف اروپایی شده است در همین راستا امروزه گروه های راست با پذیرش پناهجو بشدت مخالفت می کنند آنها اعتقاد دارند بجای پذیرش پناهجو و صرف هزینه های سنگینی که باید برای آنها پرداخت شود، امکانات و صلح در کشورهای خودشان فراهم شود و این کمک ها به آنها در کشور خودشان شود، به آنها کمک شود که کشور خودشان را آباد کنند و صلح در تمامی کشورها برقرار شود.

 

گزارش از سیامک لطفیانی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار