قدس! ما می‌آییم | فراتاب
کد خبر: 8660
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1397 - 19:20
مراجع تقلید خواهان حضور گسترده مردم در مراسم روزجهانی قدس شدند
سال‌هاست که فلسطین و بیت المقدس برای جهان اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد و همین حائز اهمیت بودن است که روز قدس مردم ایران برای حمایت از برادران و خواهران دینی‌شان به خیابان می‌آیند. امسال نیز مقامات و نهادهای لشکری و کشوری بر اهمیت روز قدس تاکید کردند.

فراتاب /  سیاسی - قریب به چهل سال پیش درست در روزهایی که انقلاب اسلامی ایران تازه به پیروزی رسیده بود بحث نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روزی برای حمایت از فلسطینیان داغ شد اولین بار این پیشنهاد از سوی ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه در دولت موقت مطرح شد؛ نهایتا در 16 مرداد 58 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل امام خمینی(ره) این روز را به نام روز قدس نامگذاری کردند از آن زمان تا امروز هرسال به حمایت از آزادی فلسطینیان راهپیمایی های پرشکوهی در سراسر کشور برگزار می شود که بازتاب های گسترده ای در رسانه های جهان دارد.

امسال نیز در شرایطی که سفارت واشنگتن در تل آویو به بیت المقدس انتقال پیدا کرده اهمیت روز قدس چندین برابر می شود و به پشتوانه همین اهمیت است که مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال رهبرکبیر انقلاب در روز 14 خرداد فرمودند:  حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.(اینجا)

هیات دولت نیز به مناسبت روز قدس در بیانیه ای مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. مسال در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس می رویم و برای حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین آماده می شویم؛ که رژیم غاصب صهیونیستی در پی اقدامات تحریک آمیز و حمایت همه جانبه دولت آمریکا و همپیمانان منطقه ای آنها گستاخ تر از همیشه با هتک حرمت علیه آرمان مسلمانان جهان، و کشتار بی سابقه مردم غزه در روز نکبت، جنایت دیگری علیه بشریت مرتکب شد.

حمایت شخصیت‌های سیاسی

علاوه بر مقام معظم رهبری شخصیت های سیاسی و مقامات کشور نیز به سیل دعوت کنندگان از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس پیوستند که در این راستا می توان به شخصیت هایی مانند آیت الله جنتی، هاشمی شاهرودی و ... اشاره کرد.

شخصیت ها

اظهارات

صادق آملی لاریجانی/رئیس قوه قضائیه

اطمینان داریم روز قدس امسال نیز مردم شریف، مومن و روزه دار همگام با همه آزادگان جهان، بار دیگر در لبیک به دعوت رهبری معظم انقلاب با شرکت گسترده خود در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن روز جهانی قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذارده و با بانگ رسای توحیدی "الله‌اکبر" به جهانیان نشان می دهند 

علی شمخانی/ دبیر شورای عالی امنیت ملی

روز قدس رور کابوس جنایتکاران صهیونیست و حمایت ایران از آرمان فلسطین جزء اصول و اعتقاد ما است.

 

آیت الله جنتی/ دبیرشورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان

 *از زمانی که فلسطین­ اشغال شد، امام ما و مظلومان و مسلمانان باغیرت همه به فکر بودند که مردم مسلمان را باید از دست ظالمان نجات بدهند.

*دبیر شورای نگهبان قانون اساسی گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین می‌شود.(اینجا)

 

 

آیت الله هاشمی شاهرودی/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

*مردم به جهت تجلیل از اسلام و اسلام خواهی خودشان باید این روز و نماد ان را که امام راحل احیا کرده است ، ادامه دهند و در این مسیر هیچ گونه سستی به خود راه ندهند.

* نباید از سر و صدای دشمنان اسلام ترسید ؛ هرچه آنها سر و صدا می کنند بیشتر تنزل می کنند و جمهوری اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتلاء و قدرت بیشتری پیدا می کند. 

 

محمدرضا عارف/ نماینده مردم تهران؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

ضمن دعوت از هموطنان عزیزم برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس ،امیدوارم با همبستگی دولتها و ملتهای جهان شاهد آزادی قدس عزیز باشیم.

غلامرضا مصباحی مقدم/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

با توجه به این که ترامپ شهر بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده باید ملت های مسلمان از جمله جمهوری اسلامی ایران با حضور پرشورتری نسبت به سالهای گذشته در یوم الله روز قدس در برابر این تجاوز نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی واکنش قویتری نشان دهند.

حسینعلی امیری/ معاون پارلمانی رئیس جمهور

حمایت از روز قدس و مردم مظلوم فلسطین و همچنین اعلام انزجار ازرژیم کودک‌کش صهیونیستی،از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ابتکارات حضرت امام(ره) می‌باشد.

علیرضا رحیمی/ نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس

راهپیمایی امسال روز قدس با سال‌های گذشته به دلیل اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام بسیار متفاوت است» گفت: قطعا مسلمانان با حضور در راهپیمایی روز قدس انزجار و نفرت خود را از دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند.

فاطمه ذوالقدر/ نماینده مردم تهران

مساله قدس اولین مسئله جهان اسلام است و دیگر مسائل و فتنه‌های بوجود آمده در میان امت اسلامی از عراق تا بحرین، سوریه، افغانستان، یمن و تا میان مسلمین آفریقا، صرفا برای مشغول کردن کشورهای اسلامی است تا اولین مسئله جهان اسلام به حاشیه رود.

حسین امیرعبداللهیان / دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل

روز قدس امسال آغازی جدید بر پایان رژیم جعلی اسراییل است...بی تردید در قدس نماز خواهیم گزارد.

مراجع تقلید نیز در پیام های جداگانه ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

مراجع

اظهارات

آیت الله سبحانی

اگر همه مسلمانان جهان در چنین روزی در راهپیمایی شرکت کنند، کمر این رژیم شکسته می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد، تمام مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس با شور و شعور شرکت کنند.
عمر رژیم اسرائیل به سر رسیده است

آیت الله جوادی آملی

حضور قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس، تقویت کننده مردم مظلوم فلسطین و تضعیف کننده ظلم و ظالم است.

آیت الله علوی گرگانی

جمعه آخر ماه مبارک رمضان یادآور ندای الهی امام راحل در حمایت از مظلومین عالم مخصوصا ملت فلسطین است و از مردم شریف ایران می‌خواهم همچون گذشته با هوشیاری و بیداری در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

آیت الله مکارم شیرازی

توطئه دشمنان اسلام بیرون کردن صاحبان اصلی فلسطین از این خاک است که راهپیمایی روز قدس ابتکاری ارزشمند برای بی اثر کردن این توطئه ها خواهد بود

آیت الله نوری همدانی

روز قدس به عنوان یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) است و همه آحاد جامعه از پیر و جوان، زن و مرد باید در این حرکت جهانی شرکت کنند.

ارگان ها، احزاب و تشکل ها نیز در بیانیه هایی بر اهمیت روز قدس تاکید کردند و در بیانیه هایی از مردم خواستند تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

ارگان‌ها،احزاب و تشکل ها

بیانیه

ارتش

امروز با شکست و اضمحلال گروهکهای تروریستی در منطقه، رژیم صهیونیستی در انفعال و انزوا قرار گرفته و با جنایات جدید رسواتر از گذشته در سراشیبی سقوط و نابودی است.(اینجا)

 

 

مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن جنایات این رژیم منحوس، سکوت مرگبار و همراهی ذلیلانه برخی دولت‌های به اصطلاح اسلامی با جنایتکاران در منطقه را محکوم می‌نماید، بر حق مسلم و مشروع مردم مظلوم فلسطین در دفاع از خویش و بازگشت به موطن اصلی خود تأکید می‌کند

 

 

مجمع تشخیص مصلحت نظام

امت روزه دار ایران اسلامی در راهپیمائی دشمن شکن روز جهانی قدس شرکت می کنند و همراه با مسلمین جهان ، ضمن ابراز نفرت  و انزجار  از رژیم کودک کش صهیونیستی ، اقدام اخیر دولت آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا محکوم می کنند.

فراکسیون امید مجلس

بار دیگر آخرین جمعه رمضان ‌المبارک فرا رسید و ملت مسلمان ایران در ماه ضیافت‌ الله، آماده می‌شوند تا پیمان خود با بنیانگذار انقلاب اسلامی را تجدید کنند و در روز قدس، که یادگار امام راحل ماست، باز به میدان بیایند و فریاد آزادی قدس را سر دهند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

مساله فلسطین و وضعیت سخت و دردناک زندگی زیر چکمه اشغالگران مشکل عمیق و بزرگی است که سال ها امت اسلامی از آن رنج می ‌برد.

خبرآنلاین

 

نظرات
آخرین اخبار