رنج ساکنان شمیرانات از ترافیک / لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مترو | فراتاب
کد خبر: 8635
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1397 - 23:50
فرماندار شمیرانات با تاکید بر ترافیک در سطح شهرستان شمیرانات به ویژه منطقه تجریش گفت: باید از قطار شهری در سطح این شهرستان با هدف کاهش ترافیک بهره گرفت.

سیاوش شهریور، درباره ترافیک شهرستان شمیرانات با بیان اینکه مسئولان شهرداری و متولیان سابق کلان شهر تهران و شمیرانات باید پاسخگوی تاریخ باشند، گفت: ترافیک شهرستان شمیرانات در منطقه شهری موجب رنج مردم شده است و متاسفانه منطقه یک و تجریش به سمت ساخت و ساز بی‌رویه و خارج از ضابطه، طرح جامع شهری و در نظر گرفتن فضاهای حیاتی حرکت کرده است.

وی افزود: بلندمرتبه‌سازی موجب شده است تا در خیابان‌هایی که گنجایش جمعیت زیاد را نداشته است برجهای ۲۰ تا ۳۰ طبقه به جای خانه‌های ویلایی ۲ طبقه ساخته شود. 

شهریور با بیان اینکه باید فکری برای ترافیک این منطقه شود، تاکید کرد: حداکثر بار آموزشی تهران در منطقه یک است که بیشتر آن را مدارس غیرانتفاعی برعهده دارند و مردم بومی و تردد آنان در این میان نادیده گرفته شده است. 

وی ادامه داد: همه شهرستان شمیرانات را شهرستانی مرفه و دارای قدرت و ثروت و منزلت می‌دانند، اما مردم در محلات قدیمی این منطقه زندگی عادی مانند سایر مناطق دارند. 

شهریور ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری منطقه یک و پلیس راهور منعقد می‌شود، ترافیک مدیریت شده تا مردم رنج کمتری ببرند. 

فرماندار شهرستان شمیرانات در ادامه از اجرای ۲ طرح «نجات» و «یاوران زندگی» در مناطق شهری و روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: این ۲ طرح در راستای حفظ ارزش‌های خانواده و جلوگیری از آسیب به خانواده‌ها اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی تمام نقاط استان و شهرستان شمیرانات را تهدید می‌کند، گفت: برخی از آسیب‌ها مانند طلاق در شهرستان شمیرانات بیشتر از سایر نقاط و برخی آسیب‌ها نیز کمتر است. برای پیشگیری از این آسیب برای نخستین بار طرح نجات در نقاط شهری این شهرستان اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه این دو طرح پس از پایان ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، افزود: در روستاهای این شهرستان نیز طرح جامع یاوران زندگی به منظور حفظ کانون خانواده و ارائه مهارت‌های زندگی، مدیریت بحران، کارآفرینی و آگاهی بخشی اجتماعی اجرا خواهد شد. 

شهریور با بیان اینکه از همه فرصت‌های مادی و معنوی شهرستان برای کاهش آسیب‌ها استفاده میکنیم، گفت: در این دو طرح از حضور روحانیون مستقر در حسینیه‌ها و مساجد برای مبارزه با طلاق و ایجاد و افزایش ازدواج استفاده خواهد شد. 

نظرات
آخرین اخبار