لاریجانی در رقابت با عارف؛ برای چهاردهمین بار رئیس مجلس شد | فراتاب
کد خبر: 8483
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1397 - 11:00
انتخاب رئیس سومین اجلاسیه مجلس دهم، به سادگی دو سال گذشته نبود. علی لاریجانی، محمدرضا عارف و حمیدرضا حاجی‎بابایی از سوی سه فراکسیون مستقلین، امید و ولایی نامزد ریاست مجلس بودند.

فراتاب/ سیاسی - در دور اول رقابت، از مجموع 272 رای ماخوذه، لاریجانی با 101 رای، عارف با 114 رای و حاجی بابایی با 54 رای این انتخابات را پشت سر گذاشتند. به این ترتیب انتخابات رئیس سومین اجلاسیه مجلس دهم به دور دوم کشیده شد. حاجی‌بابایی هم پس از اعلام نتیجه آراء طی سخنانی گفت: با توجه به جمع بندی‌ای که کردیم بنده به نفع آقای لاریجانی کنار می روم. به این ترتیب لاریجانی و عارف وارد دور دوم رقابت شدند تا برای ریاست مجلس رقابت کنند. (اینجا)

در دور دوم انتخاب رئیس مجلس در سومین سال کاری مجلس دهم، از مجموع 279 آرای ماخوذه، علی لاریجانی 147 رای و محمدرضا عارف 123 رای کسب کردند. به این ترتیب لاریجانی برای چهاردهمین بار توانست به عنوان «رئیس» از اهالی خانه ملت رای بگیرد.

لاریجانی  سال گذشته با 204 رای بدون هیچ رقیبی و سال قبل ترش با 237 راي در رقابت با کواکبيان که 11 راي کسب کرد، توانست رياست مجلس دهم را بر عهده بگيرد. او در انتخابات هيات رئيسه موقت نيز با محمدرضا عارف رقابت کرده و با کسب 173 راي بر او پيروز شد. 

خبرآنلاین

نظرات
آخرین اخبار