کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان | فراتاب
کد خبر: 8344
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1397 - 00:50
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان از کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان خبرداد.

فراتاب - گروه استان ها: سیدنور محمدپور شامگاه امروز در نشست شورای اشتغال آبادان اعلام کرد: طبق آخرین طرح سرشماری نفوس و مسکن مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری شهرستان آبادان به ۱۴.۳ درصد رسیده است در حالی که در سال ۹۰ نرخ بیکاری ۲۷ درصد بوده است که کاهش قابل ملاحظه ای (۱۱.۶) مواجه بوده است. با این حال این میزان با معدل استانی برابری می‌کند اما دو درصد از معدل کشوری بیشتر است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان چیزی حدود ۳۴.۶ درصد است یعنی با ورود تعداد جدیدی از بیکاران به چرخه کار، افزایش یافته است. در این میان زنان درصد بیشتری از این عدد را به خود اختصاص داده اند.

محمدپور با اشاره به اجرای طرح های ملی در استان اظهار کرد: در ابتدای شروع این طرح ها، آبادان عملکرد قابل توجهی نداشت اما با پیگیری های اداره کل و همراهی مدیران محلی و نمایندگان شهرستان، پیشرفت خوبی حاصل شده و منجر به اشتغالزایی ۵۶۰ نفر شده است.

مدیرکل تعاون خوزستان ادامه داد: در طرح مشاغل روستایی، اعتبار آبادان ۱۴ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هست که ۲۳ میلیارد تومان آن تصویب شد. همچنین در طرح فراگیر اشتغال مصوبات خوبی داشتیم به طوری که هفت درصد مصوبات استانی به آبادان اختصاص یافته است.

وی همچنین گفت: امیدواریم که شهرستان آبادان بیش از این از اعتبارات فراگیر بهره ببرد تا نرخ بیکاری استان نسبت به معدل کشوری سیر کاهشی خود را طی کند.

محمدپور در ادامه با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۱۵۳ نفر در استان خوزستان با اعتبار ۹۹۰ میلیارد تومان اظهار کرد: در طرح اشتغال روستایی هزار و ۸۵ طرح با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال چهار هزار و ۹۲۱ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کار خوزستان افزود: در اشتغال فراگیر نیز تسهیلاتی با اعتبار ۵۴۳ میلیارد تومان وبرای اشتغال ۵ هزار و ۲۲۲ نفر در خوزستان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: وضعیت اشتغال و کسب و کار در آبادان با تلاش مدیریت استان و دستگاه های مربوطه رو به بهبود است اما با وجود این مسئله، وضعیت به شرایط مطلوب نرسیده است.

نظرات
آخرین اخبار