نظر رهبری برای دولت، سایر قوا و مردم فصل‌الخطاب است | فراتاب
کد خبر: 8316
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 - 18:50
محمود واعظی: با رقابت‌های جناحی نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم | دعوت به همدلی و وحدت
رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به اینکه با رقابت‌های جناحی نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیازمندیم.

فراتاب - محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اقدامات آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: در این شرایط که مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان ایجاد شده و علیه ما اقدام می‌کند، باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشته و بر منافع ملی خود توافق کنیم. ما باید انسجام داشته باشیم تا در خارج از کشور همه بدانند که ما در ایران هم ‌نظر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام نیازمندیم، تصریح کرد: خواهش من از همه جناح‌ها و گروه‌ها وحدت و همدلی است.

اهم اظهارات واعظی به شرح زیر است:

* کسانی که فکر می کنند با فشارهای خارجی بر دولت، در داخل کشور نارضایتی ایجاد خواهد شد؛ هنوز مردم ایران را نشناخته‌اند. ممکن است در داخل کشور اختلاف سلیقه و اختلاف نظر وجود داشته باشد اما اگر دشمنان بخواهند از این اختلاف سلیقه سوء استفاده کنند مردم متحد می‌شوند. رهبری فصل‌الخطاب هستند و وقتی تصمیمی می‌گیرند برای دولت، سایر قوا و مردم نظر ایشان فصل‌الخطاب است.

* اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران بیشتر از مجموعه‌ای از شعارها نبود. این نکته مهم است که هیچ کشوری جز همین چند کشور کوچک که از خروج ترامپ از برجام حمایت کردند از این اظهارات حمایت نکردند. آنها فکر می‌کردند که با ادعای حمایت از مردم ایران می‌توانند به اهداف خود برسند اما دست آمریکا برای مردم کشورمان رو شده است. این اظهارات نه تاثیری در داخل کشور داشت و نه خارج از کشور.رویکرد دولت هم مشخص بوده و مذاکرات در حال انجام است فکر می‌کنم می‌توانیم گام به گام پیش برویم.

* طرح عدم کفایت رئیس جمهور را در سوالاتتان القاء نکنید؛ هیچ وقت بحث عدم کفایت در مجلس مطرح نبوده است، اما درمورد سوال از رئیس جمهور روال پاسخ به آن طی شده است. مجلس حقوقی دارد و دولت هم حقوقی دارد و بر اساس این حقوق مجلس و دولت با هم کار می‌کنند.

* از رئیس جمهور برای سفر به اتریش دعوت شده است، اما این دعوت با برنامه‌های رئیس جمهور تداخل دارد و بعید است این سفر انجام شود. در این ماه روحانی به دعوت رئیس جمهور چین، برای شرکت دراجلاس شانگهای به این کشور سفر می‌کند.

* درباره‌ کاهش ساعات اداری در ماه رمضان همیشه می‌گفتند باید مجلس تصمیم بگیرد و اولین بار است که به ما می‌گویند این موضوع را دولت باید تعیین کند. ما این اختیار را به استانداران مراکز گرمسیر مثل خوزستان داده‌ایم تا کار را زودتر شروع کنند، تا فشار گرما و روزه موجب نشود کارمندان از کار کم بگذارند، در مورد وزارت‌خانه‌ها هم حسب موارد لازم، این اختیار به وزیر داده شده است که جابجایی در ساعت اداری انجام شود که به کار مردم آسیب وارد نکند، اما درباره‌ی کاهش رسمی ساعت کار کارمندان در ذهن ما این بوده است که این تصمیم در اختیار مجلس است.

خبرانلاین

نظرات
آخرین اخبار