کارت‌ بلیت خبرنگاری پس از بسته شدن پرونده طرح ترافیک واگذار می شود | فراتاب
کد خبر: 8289
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1397 - 15:51
پیرحسین‌لو گفت: چون کارت بلیت به خبرنگارانی تعلق می‌گیرد که از طرح ترافیک استفاده نمی‌کنند، باید ابتدا پرونده طرح بسته شود.

فراتاب - گروه اجتماعی: علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر واگذاری کارت بلیت یک ساله رایگان برای خبرنگارانی که از سهمیه طرح ترافیک استفاده نمی‌کنند گفت: چون کارت بلیت به کسانی تعلق می‌گیرد که از سهمیه طرح ترافیک استفاده نمی‌کنند، لذا اندکی باید صبر کرد تا پروژه واگذاری سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران بسته شود و سپس به خبرنگارانی که طرح نگرفته و یا نخواسته‌اند، کارت بلیت داده شود. 
 
مشاور پورسیدآقایی با بیان اینکه طرح ترافیک در اختیار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است، اظهار کرد:  در موضوع کارت بلیت‌ها چند شرکت مختلف از جمله شرکتی که این کارت‌ها را برای مترو و اتوبوس صادر می‌کند، دخیل هستند. 
 
وی افزود: در حال حاضر یکی از مسائلی که باید راه‌حلی برای آن مشخص شود، این است که منبع تامین بودجه مصوبه شورا در این باره مشخص شود، چرا که شرکت می‌گوید بر اساس قرارداد، هر کس که تردد می‌کند باید پول آن را بدهد و لذا یک نهادی باید هزینه این تردد را تقبل کند. 
 
پیرحسین‌لو با تاکید بر اینکه این مساله حل می‌شود و هیچ گونه جای نگرانی در این مورد وجود ندارد، اظهار کرد: در مصوبه‌ای که شورا برای کارت بلیت خبرنگاری داده ردیف اعتباری مشخص نشده است، اما چون تعهدی است که پذیرفته شده، قطعا انجام خواهد شد و باید راهکار قانونی آن مشخص شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: برای اجرایی کردن این مصوبه، همچنین نیاز به هماهنگی بین شرکت های اتوبوسرانی، مترو،‌ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و بخش مالی شهرداری است که طبعا قدری زمان‌بر خواهد بود. 
 
مشاور معاون ترافیک شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره تفاوت شیوه اجرایی این تسهیلات با طرح ترافیک خبرنگاری نیز گفت: چون در طرح ترافیک تخفیف از مبلغ اصلی مطرح است، به معنای دریافت پول کمتر است و نیاز به تدارکات خاصی ندارد. اما در مورد کارت بلیت چون مسئله پرداخت هزینه معوض مطرح است، شهرداری باید برای این موضوع تامین اعتبار کند. 
 
پیرحسین لو در خصوص وعده انتشار اسامی دریافت کنندگان سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری نیز گفت: این یک وعده نیست، بلکه پیشنهادی است که از ابتدا خود ما مطرح کرده بودیم و حتما عملی خواهد شد. بعد از اینکه رسیدگی به همه درخواستها مورد تجدیدنظر قرار گرفت و فهرست نهایی دریافت کنندگان طرح خبرنگاری مشخص شد، اسامی به اطلاع عموم اهالی رسانه خواهد رسید. 
 
وی تصریح کرد: همکاران بنده در شهرداری از نظارت عمومی استقبال می کنند و اگر بعد از انتشار مشخص شد که مواردی به اشتباه تایید شده اند یا مدرک مجعول یا بی ارتباطی ارائه داده اند و یا معرفی نامه های صادرشده خلاف واقع بوده است، حتما بررسی و در صورت لزوم تجدیدنظر خواهیم کرد. 
 
پیرحسین‌لوادامه داد: در همین مدت هم موارد قابل توجهی بوده است که مثلا در یک خبرگزاری راننده‌ مدیرعامل به عنوان خبرنگار معرفی شده است و یا در یک روزنامه مسئول اجرایی و در روزنامه دیگر آبدارچی را به عنوان خبرنگار معرفی کرده اند. 
 
مشاور معاون شهردار تهران در پایان گفت: ما تا جایی که مطلع شویم و بتوانیم بررسی کنیم، این موارد را کنترل کرده ایم. اما نهایتا نظارت آخر را خود اهالی رسانه انجام خواهند داد و خوشحالیم که مدیریت جدید شهرداری این شجاعت را داشته و دارد که برخلاف سالهای قبل، این بار پای حق خبرنگاران بایستد و خروجی کار را هم در معرض قضاوت و نظارت خود اهالی رسانه قرار دهد.
نظرات
آخرین اخبار