معروف‌ترین ترافیک‌های دنیا | فراتاب
کد خبر: 8045
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397 - 19:00
با رشد تکنولوژی یکی از دردسرسازترین اتفاقات برای بشر معضل ترافیک است که در سراسر دنیا وجود دارد.
فراتاب - گروه اجتماعی: امروزه با زندگی در شهرهای شلوغ می توان گفت که ترافیک با رفت و آمد ما عجین شده است. این پدیده نامطلوب نتیجه استفاده بیش از حد وسایل نقلیه شخصی است که برای رفع آن استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تا محل کار پیشنهاد می‌شود. اما برخی زمان بیشتری از حد معمول را در این ترافیک‌ها گذرانده‌ایم. در این مطلب ترافیک های معروف و پر ازدحامی را به شما معرفی می کنیم که بعضی از آنها بیش از یک روز طول کشیده اند.
 
مسیر بزرگراهی پکن- هنگ کنگ- ماکایو
 
این ترافیک که در هفته طلایی تعطیلات آخر اکتبر بود در ۵۰ خط عبور و طول ۲۲۷۳ کیلومتر رخ داد و تلفات نیز داشت. برای خلاصی از آن خودرو ها مجبور شدند این 50 خط را به 20 خط کاهش بدهند.
 
مسیر مسکو به سنت پترزبورگ
 
در سال ۲۰۱۲ بخاطر کولاک بزرگراه M-10 دچار ترافیک شدیدی شد که خوردروها را تا ۳ روز متوقف ساخت.
 
سائوپائولو
 
به دلیل اقتصاد پر رونق این شهر، ۲۰ میلیون جمعیت در آن زندگی می کنند و همین موضوع باعث ترافیک های بسیار زیاد می شود که بر اساس آمار متوسط زمان رفت و آمد اشخاص ۴ ساعت است. اما رکورد این ترافیک ها در سال 2009 بود که به طول ۲۹۳ کیلومتر در این شهر ایجاد شد.
 
آلمان شرقی و غربی
 
در سال 1990 و در روزی که دیوار برلین فروریخت، افراد زیادی برای دیدن خانواده  های خود از آلمان شرقی و غربی به سمت هم رفتند و حدود ۱۸ میلیون خودرو در این جاده‌ها قرار گرفت.
 
آتلانتا
 
این ترافیک ۱۲ ساعته به دلیل بارش برف شدید در سال 2014 رخ داد. شدت برف و ترافیک به حدی بود که یک خانم باردار زایمان کرد.
 
شهر هوستون، ایالت تگزاس آمریکا
 
به دلیل هشدارهای هواشناسی و ترس از طوفان ریتا، اهالی هوستون قصد ترک کردن شهر را داشتند که در پی آن یک ترافیک ۱۶۰ کیلومتری به مدت 48 ساعت ایجاد شد.
 
لیون به پاریس
 
این ترافیک ۱۷۶ کیلومتری در سال ۱۹۸۰ رانندگانی را که در حال بازگشت به پایتخت بودند، غافلگیر کرد و علت آن هم طوفان شدید بود. این ترافیک ۲۴ ساعت به طول انجامید و تصادفات زیادی نیز در آن اتفاق افتاد.
 
نیویورک
 
به طور کلی مردم نیویورک ساعات زیادی را در ترافیک گیر می کنند اما بیشترین آن مربوط به حادثه 11 سپتامبر است که مردم عجله داشتند تا هر چه زود‌تر از شهر خارج شوند.
 
مسیر هیوگو _ شیگا، غرب ژاپن
 
در سال ۱۹۹۰بنا بر رسم هر ساله مردم به مناسبت جشن او-بون به دیدن خانواده هایشان می رفتند که در یک ترافیک ۱۳۰ کیلومتری گیر کردند به طوری که حتی تا ۴۸ ساعت نتوانستند جابه‌جا شوند.
نظرات
آخرین اخبار