کد خبر: 7965
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1397 - 14:37
وزیر صنعت، معدن و تجارت در اقلیم کردستان عراق:

فراتاب - گروه بین الملل: محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در کنفرانس دو روزه توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان صبح امروز چهارشبنە ٢١ فروردین در فرودگا بین‌المللی اربیل مورد استقبلال "علی سندی" وزیر برنامەریزی و توسعە اقلیم کردستان  استاندار اربیل و مورد اسقبال قرار گرفت.

این کنفرانس دو روزه با حضور نخست وزیر، وزیر بازرگانی و روسای اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان، وزیر بازرگانی (محمد شیاع سودانی) و رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و استانداران استانه‌های مرزی ایران آغاز می‌شود.

همچنین هیاتی از شرکتهای فعال ایرانی نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. شریعتمداری در این سفر با نچیروان بارزانی نخست وزیر، معاونان نخست وزیر و تعدادی از ایرانیان فعال اقتصادی مستقر در پایتخت اقلیم کردستان دیدار خواهد کرد.

عبدالله آکره ای مسئول روابط ایران و اقلیم کردستان اعلام کرد؛ بین جمهوری اسلامی ایران و حکومت اقلیم کردستان به شکل یک تفام نامه امضاء خواهد شد که دربرگیرنده مسائل بازرگانی فی مابین و تعریف کردن مناطق کوچیک آزاد تجاری در مرزها، و مابقی مفاد تفاهم نامه در مورد کالاهای صادراتی و واردتی بین ایران و کردستان می باشد.

منبع: کردستان 24

 

نظرات
آخرین اخبار