افزایش حرکت‌های مسافری مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب | فراتاب
کد خبر: 7955
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1397 - 02:20
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از افزایش حرکت های مسافری مترو در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

فراتاب - گروه اجتماعی: مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران، گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلی برگزار می شود و در آن محدوده ترافیک وجود دارد، برای رفع گره‌های ترافیکی استفاده از مترو برای رسیدن به این نمایشگاه مترو بهترین، سریع ترین، ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین وسیله حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه امید است با تمهیدات اندیشیده شده، مردم با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به‌ویژه مترو به محل نمایشگاه تردد کنند، افزود: حرکت های مسافری مترو در این ایام افزایش می‌یابد.

نوبخت با بیان اینکه امسال در نمایشگاه کتاب برای خودروهای شخصی پارکینگ پیش بینی نشده است و همه بازدیدکنندگان می‌بایست با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنند، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم با انتخاب مترو برای تردد به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کمک کنند تا ترافیک در آن منطقه نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از دو ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) در خط یک و ایستگاه شهید بهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی تهران به نمایشگاه تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: مسافرانی که از شهرستان های دیگر از طریق هوایی به تهران سفر می کنند هم می توانند با استفاده از ایستگاه پایانه ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد و یا ایستگاه پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد واقع در خط چهار متروی تهران به ایستگاه دروازه دولت عزیمت نموده و از آنجا با تغییر مسیر، سوار قطارهای خط یک متروی تهران شده و به ایستگاه های شهید بهشتی و مصلی امام خمینی(ره) محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتقل شوند.

نوبخت گفت: مسافران محترمی که از ترمینال جنوب وارد تهران می شوند، می‌توانند از ایستگاه پایانه جنوب سوار قطارهای خط یک متروی تهران شده و به ایستگاه های شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) عزیمت نمایند. همچنین مسافران ترمینال غرب که قصد بازدید از نمایشگاه را دارند می توانند از ایستگاه میدان آزادی واقع در خط 4 سوار قطار شده و در ایستگاه تئاتر شهر پیاده و وارد خط 3 مترو شوند و با قطارهای آن خط به ایستگاه شهید بهشتی انتقال یابند. مسافران ترمینال شرق نیز می توانند از ایستگاه تهرانپارس در خط 2 خود را به ایستگاه امام خمینی (ره) رسانده و با ورود به خط 1 مترو به ایستگاه شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) برسند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به‌جز کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه، این آمادگی نیز وجود داد که در صورت نیاز، قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام شوند تا از ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها جلوگیری شود.

نظرات
آخرین اخبار