شناسایی روش های نوین تامین مالی توسط ایدرو در اولویت باشد | فراتاب
کد خبر: 7772
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397 - 11:50
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاید کرد:

محمد شریعتمداری در خصوص ضرورت توجه به نخبگان و جوانان، افزود: جهت گیری جهان به سمت استفاده از جوانان تحصیلکرده است و جوانان باید در این سازمان امکان ارایه نظر و در برخی موارد تصمیم گیری پیدا کنند و این اتفاق باید بیفتد و این خواسته جدی من است. شریعتمداری با تاکید بر جهت گیری سازمان توسعه ای ایدرو بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ گفت: تبدیل شدن به قطب صنعتی، علمی و فناوری در منطقه و سنجش نسبت عملکرد سازمان ایدرو با چشم انداز ضروری است .

وی ادامه داد : مناسب است که هدفمند و متوازن در جهت چشم انداز حرکت کنیم .

ضرورت ایجاد فضایی جدید در صنایع بالادستی نفت و گاز

وی ایجاد یک فضای جدید در زمینه صنایع بالادستی نفت و گاز با مشارکت ایدرو را ضروری دانست و گفت: ایدرو به جوانان میدان دهد و با مشارکت جوانان تحصیلکرده، صنایع بالا دستی نفت را گسترش دهند و این موضوع مهمی است و باید برای آن برنامه ریزی عملیاتی و زمان بندی شده ارایه کند.

همکاری ایدرو برای تدوین سند استراتژی صنعتی

شریعتمداری با بیان اینکه کشور دارای استراتژی توسعه صنعتی نیست و این یک حلقه مفقوده است، تصریح کرد: ایدرو و ایمیدرو باید به سمت همکاری برای تدوین استراتژی صنعتی حرکت کنند و این استراتژی باید زودتر آماده شود که از معاونت طرح و برنامه وزارتخانه خواستیم که پیش نویس استراتژی صنعتی را با همکاری نخبگان، بخش خصوصی و فعالان این حوزه تهیه کند‌.

ضرورت شناسایی روش های نوین تامین مالی توسط ایدرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم تامین مالی برای تحقق قانون حداکثر استفاده از توان داخل، یادآور شد: به موضوع تامین مالی باید توجه جدی شود و سازمان ایدرو برای پیدا کردن روش های نوین تامین مالی و فاینانس حرکت کند و دنبال حل مشکل و راه حل های موضوع باشد.

ماموریت ایدرو برای حمایت از کالای ایرانی

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی در عمل نه فقط شعار، گفت: این یک موضوع حکومتی نیست و ملی است و به تولید داخل باید بها داده شود‌ و ایدرو باید در این زمینه ماموریت خود را تدوین کند و متمرکز تر روی این موضوع فکر کند.

مشارکت ایدرو برای اجرای طرح نوسازی ناوگان

وی با اشاره به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، افزود: ذخیره انرژی پنجاه درصدی، جلوگیری از آلودگی هوا و بهتر شدن سیستم لجستیک از نکات این طرح است و باید به سمت اینگونه سیستمهای نیرومحرکه و پلت فرم های جدید حرکت کنیم و بخشی از اینها را بومی کنیم و ایدرو در زمینه اجرای این طرح باید مشارکت کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر آثار مثبت و فواید اجرای این طرح که بر کسی پوشیده نیست، مهم ترین هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پذیرش مسئولیت اجرای این طرح، زمینه سازی برای انتقال تکنولوژی و توسعه دانش ساخت خودروهای سنگین در داخل کشور است گفت: اگر منابع داده شود این موضوع باید اتفاق بیفتد که موضوع مهمی است‌.

لزوم توسعه صنایع ریلی

شریعتمداری با اشاره به افزایش بار فولاد با ظرفیت ۱۱۰ میلیون تن در آینده افزود: باید زیرساخت های مناسب حمل و نقل ایجاد شود و در این زمینه فرصت چندانی نداریم و باید اقدامات موثر انجام شود و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

پرهیز از تفرق صنایع نوین و فناورانه

شریعتمداری با تاکید بر پرهیز از تفرق صنایع نوین و فناورانه گفت: همه داده های کشور در این زمینه باید تحت یک فرماندهی واحد قرار بگیرد ولی همه نمی تواند در یک سازمان جمع شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: لازم است غالب فعالیت های سازمان در بخش های فناوری های نوین بکار گرفته شود.

وی افزود: باید برای صنایع دریایی یک شورای عالی تشکیل و در حال فعالیت است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت توجه به ساخت داخل، تصریح کرد: کارهایی انجام شده اما ناکافی است و باید هم از ظرفیت های قانونی استفاده کرد و ایدرو در زمینه تصویب قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل و قوانین مرتبط همکاری کند.

نظرات
آخرین اخبار