کد خبر: 7755
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1397 - 15:11
از سوی سازمان همکاریهای اقتصادی گروه هشت روی داد:

فراتاب - گروه علمی: سازمان همکاریهای اقتصادی هشت (D.8) دکتر ستار عزیزی ،استاد برجسته حقوق بین الملل، را به عنوان مدیر اجرایی و رئیس کارگروه راه اندازی دانشگاه دی.8 انتخاب کرد. دکتر عزیزی در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان است، وی که اصالتاً کرمانشاهی و متولد شهرستان سرپل ذهاب است، طی سالهای اخیر حضور قابل توجه و گسترده ای در کنفراننس های معتبر علمی در زمینه حقوق بین الملل چه در داخل و چه در خارج از کشور است. 

دکتر عزیزی همچنین یکی از شش حقوقدان ارشد مورد تایید مجلس شورای اسلامی در بررسی ابعاد و مسائل و پیامدهای حقوقی پرونده توافق هسته ای ایران با 6 قدرت بزرگ بین المللی موسوم به برجام بود.

لازم به ذکر است طی سه سال اخیر که گروه رسانه ای و پژوهشی فراتاب آغاز به کار نموده است وی یکی از اعضای فعال و همراه شورای علمی و هیات تحریریه این رسانه بوده است و به همین دلیل فراتاب افتخار دارد که کسب این موفقیت تازه را به وی تبریک گوید.

دانشگاه D.8 در یگ نگاه 

بر اساس اساسنامه مصوب این دانشگاه که به تایید وزارت علوم رسیده است، دانشگاه بین المللی سازمان همکاریهای اقتصادی گروه هشت (D.8) یک دانشگاه بین المللی وابسته به سازمان همکاری اقتصادی گروه هشت (D.8) متشکل از کشورهای بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه با هدف کلی تقویت مبادلات دانشگاهی بین کشورهای عضو و اجرای بخش (7) ماده 5  نقشه راه گروه هشت (2008-2018) است که بر «تقویت همکاری علمی و فناوری به منظور نهادینه کردن موضوعات همکاری از طریق تاسیس مراکز تحقیقاتی دانشگاهی /موسسه ای گروه هشت» تاکید کرده است.

این دانشگاه برای تقویت همکاری میان دولت های عضو از طریق مبادلات بین دانشگاهی و دانشجویی، به منظور دستیابی کشورهای عضو به سهم قابل قبول بین المللی از این مبادلات تاسیس می شود. این دانشگاه با اهداف و ماموریت های گروه هشت هماهنگ بوده ولی دارای شخصیت حقوقی مستقل و در طراز یک دانشگاه بین المللی اسلامی خواهد بود که ارزش هایی مانند یادگیری، همزیستی مسالمت آمیز میان مذاهب، صلح و سعادت، آزادی و استقلال دانشگاهی را ترویج می کند. این دانشگاه تحت حمایتهای مادی و معنوی دانشگاه بنیانگذار (یعنی دانشگاه بوعلی سینا) تاسیس شده است و مقر دانشگاه (D.8) در دانشگاه بوعلی سینا در همدان خواهد بود. زبان تدریس دانشگاه و نشست های رسمی به زبان انگلیسی خواهد بود اما با تصویب هیات امنا، تدریس به سایر زبان ها نیز مجاز خواهد بود.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار