سابقه کار اجرایی موفق به معیارهای انتخاب شهردار تهران اضافه شد | فراتاب
کد خبر: 7717
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1397 - 17:45
سخنگوی شورای شهر:
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر عضو شورا پنج نفر را برای شهرداری پیشنهاد می دهند، گفت: معیارهای ۱۶گانه انتخاب شهردار تهران تغییر نکرده و تنها معیار «سابقه کار اجرایی موفق» اضافه شد.

فراتاب - گروه اجتماعی: علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه جلسه هم اندیشی در جمع خبرنگاران گفت: تلاش می کنیم طی دو سه هفته آینده فرایند انتخاب شهردار انجام شود.

وی با تاکید بر این که شهردار در جلسه علنی انتخاب می شود، گفت: همچنین هفت نفر برای شهرداری تهران برنامه خواهند داد که از بین این افراد یک نفر انتخاب می شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: قرار است هر عضو شورا پنج نفر را برای شهرداری پیشنهاد دهند. 

بناست در صحن شورا هفت گزینه مطرح شده برنامه های خود را اعلام کنند تا اعضا از بین این افراد، شهردار را انتخاب کنند. 

به گفته وی معیارهای ۱۶گانه انتخاب شهردار تهران تغییر نکسابقه کار اجرایی موفق» اضافه شد. پیشینه اصلاح طلبی و اعتدال‌گرایانه،  یکی از معیارهای انتخاب شهردار تهران است.

اعطا تاکید کرد:  صحبتی راجع به خروج هیچ یک از اعضا مطرح نشده است.

 

مکانیسم انتخاب شهردار هفدهم پایتخت

در ادامه سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز در جلسه هم اندیشی مشخصات عمومی انتخاب شهردار که در مرداد ماه مطرح بود مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در این موارد اصلاحاتی انجام شد و کاندیداهای شهرداری آینده تهران باید سابقه کار در حوزه عملیاتی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در نهایت فقط ۷ گزینه در صحن برنامه های خود را ارائه می دهند، افزود: روند انتخاب شهردار به این گونه است که هر عضو ۵ نفر را پیشنهاد می کند و چون تعداد کسانی که برای شهرداری مناسب هستند زیاد نیستند، قطعا بین اعضا همپوشانی وجود دارد.

اعطا در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اینکه آیا شهردار آینده نیز دچار بیماری می شود، گفت: نمی شود پیش بینی کرد شهردار آینده بیمار می شود یا خیر.

نظرات
آخرین اخبار