مدرن سازی تاکسیرانی در تهران شعار ما است | فراتاب
کد خبر: 7700
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1397 - 05:25
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدرن سازی تاکسیرانی در تهران شعار ما است، گفت: ۱۰ هزار خودرو تاکسی در صف نوسازی است.

فراتاب - گروه اجتماعی: علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مدرن سازی تاکسیرانی در تهران شعار ما است.

وی افزود:متوسط سنی ناوگان تاکسی رانی ۶تا۸ سال است که کاهش آن از برنامه های جدی ما است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد :در جهت مدرن سازی تاکسی رانی مدرن سازی رفتار تاکسی ران در دستور کار است.

وی با بیان اینکه رتبه بندی تاکسی ران ها را پیش رو داریم، ادامه داد: تاکسیرانی باید انتخاب افراد باشد نه اینکه بخاطر نوع معیشت اجبار افراد باشد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران افزود:طراحی خودروهایی مختص تاکسیرانی در دستور کار است و ۱۰ هزار خودرو تاکسی در صف نوسازی هستند.

 قنادان با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات در دوره جدید مدیریت شهری که به عنوان شعار ما محسوب می‌شود مدرن سازی تاکسیرانی در تهران است، گفت: سطح تماس ما با اجتماع و شهروندان بسیار زیاد است و فارغ از تأثیرات اقتصادی ما، اثرگذاری ما در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه تاکسی یکی از المان‌های اصلی و هویتی یک شهر محسوب می‌شود، گفت: هرچه تاکسی‌ها با کیفیت‌تر و نوع خدمات مناسب‌تر باشد هویت کاملتر و بهتری از شهر در اذهان عمومی شکل می‌گیرد.

قنادان مدرن‌سازی خدمات تاکسیرانی را در شهر تهران متمرکز در چهار محور اصلی دانست و گفت: مدرن سازی خدمت تاکسیران‌ها از برنامه‌های ما است یکی از معضلات بزرگ در طول سال‌های گذشته این بود که شغل تاکسیرانی به عنوان یک حرفه مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود:اگر دنبال ارتقا هستیم، باید شغل تاکسیرانی انتخاب افراد باشد نه اینکه به خاطر وضع معیشت افراد مجبور به انتخاب این شغل باشند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه باید وضعیت اقتصادی و هویتی مناسب برای تاکسیران‌ها ایجاد شود، گفت: برای رسیدن به این اهداف، نظام رتبه بندی برای تاکسیران‌ها تدوین شده است. سابقه و مدتی که تاکسیران‌ها فعالیت دارند، آموزش‌های مهارتی ویژه‌ای که به آنها داده می‌شود از جمله گزینه‌هایی است که در رتبه بندی به تاکسیران‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه با ذکر مثالی گفت: برای تاکسیرانی که در فرودگاه مشغول به کار است آشنایی با زبان انگلیسی مهم و اساسی است همچنین کسانی که در سرویس های اینترنتی تاکسیرانی فعالیت می کنند تحت آموزش های ویژه ای هستند.

وی با تاکید بر اینکه هر سیستمی برای ارتقا نیازمند اتصال به بازخورد مشتری دارد،گفت: درحال تهیه زیرساخت های فنی هستیم تا برای رتبه دهی به تاکسیران بازخورد مشتری را نیز لحاظ کنیم. همچنین تخلفات راهنمایی و رانندگی تاکسیران در رتبه بندی به او تاثیرگذار است.

قنادان با بیان اینکه در سازمان تاکسیرانی با تخلفات برخورد می شود، ادامه داد: خلأ بسته های تشویقی در این زمینه محسوس است و باید به تاکسیرانی که عملکرد خوبی دارد بسته های تشویقی اختصاص یابد.

وی از مدرن سازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: طراحی خودروهایی با کاربری ویژه تاکسی در دستور کار است.

قنادان با بیان اینکه در دنیا بهترین خودروها به تاکسیرانی اختصاص می یابد، ادامه داد: تبدیل شدن خودرو به تاکسی جنبه مثبت و مزیت شرکت های تولید خودرو محسوب می شود اما متاسفانه در ایران خودروهایی که مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرند به بخش تاکسیرانی اختصاص می یابند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از افزایش ناوگان پاک در تهران خبر داد و گفت: تاکسی ها بیشترین تردد در سطح شهر را دارند و در تلاش هستیم که آلایندگی کمتری را داشته باشد در این راستا افزایش خودروهای هیبریدی و برقی نیز در دستور کار است.

نوسازی 4 هزار و 500  تاکسی در سال 96

مدیرعامل سازمان تاکسیر‌انی تهران از نوسازی 4 هزار و 500 خودروی تاکسی‌ در سال گذشته خبر داد و گفت: متوسط سنی ناوگان تا‌کسیرانی 6 تا 8 سال است که کاهش این رقم از برنامه‌های جدی ما است. متأسفانه 10 هزار خودروی تاکسی در صف نوسازی هستند.

قناد‌ان با بیان اینکه بزرگترین ناوگان تاکسیر‌انی در تهران است گفت: بیش از 79 هزار تاکسی در تهران موجود است.

وی با بیان اینکه تاکنون تصدی‌گری شهرداری در حوزه تاکسیر‌انی بیش از حد بوده است گفت: در تلاش هستیم جنس ارائه خدمات را تغییر دهیم. در تلاش‌ هستیم درها را به سمت خدمات مدرن‌تر باز کنیم و در این زمینه خدمات و مقررات‌گذاری بر عهده سازمان تاکسیر‌انی خواهد بود.

قنا‌دان با اشاره به خدمات اینترنتی حمل و نقل گفت: در راستای تعریف چارچوب برای این امور 2 الزام وجود دارد جنبه اول افزایش ظرفیت و خلاقیت‌ در این سرویس‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه در مدل کسب و کار خدمات اینترنتی دخالت نمی‌کنیم، گفت: تا حد امکان از معضلاتی که ممکن است به وجود آید جلوگیری می‌کنیم، حفظ امنیت مسافر و این مهم که خدمات اینترنتی از نظر اقتصادی رقیب حمل و نقل عمومی نشوند از جمله اقدامات ما است.

مدیرعامل سازمان تاکسیر‌انی شهر تهران با بیان اینکه اتاق فکری متشکل از 20 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر تشکیل داده‌ایم، گفت: تلاش ما بهره گیری از الگوهای علمی است.

قنادان‌ با بیان اینکه تا به حال نوسازی تاکسیر‌انی از جیب‌ تاکسیران‌ها بوده است، گفت: از این پس تمام مذاکرا‌تی که در این زمینه با شرکت‌های بخش خصوصی انجام شود دارای پیوست اقتصادی خواهد بود و تا از مدل اقتصادی آن مطمئن نشویم اقدامی انجام نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تاکسی هویت شهری محسوب می‌شود، گفت: دولت باید به بحث حمل و نقل عمومی ورود کند و یارانه‌هایی را برای این امر اختصاص دهد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی‌ شهر تهران با اشاره به اینکه نوسازی 90 هزار خودرو در دستور کار بود، گفت: قرار شد دولت از طریق معافیت‌های گمرکی‌ به این امور رسیدگی کند، با توجه به اینکه سالانه نوسازی‌ 8 هزار خودرو تاکسی در دستور کار است این تعهد دولت 100 میلیارد تومان بوده است که به آن عمل نکرده است. این موضوع آثار زیادی را در آلودگی هوا ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به مبنای قیمت تمام شده با استانداردی که تاکسیرانی‌ اعلام کرده است، گفت: با توجه به اینکه در مسیرهای تاکسی خط BRT و خطوط مترو موجود است، خطوط طولانی تاکسی مطلوب ما نیست.

قنادان‌ با بیان اینکه مدل نرخ‌گذاری تاکسیر‌انی در سال 97 تغییراتی داشته است، گفت: حداقل حقوقی که باید تاکسیران‌ها دریافت کنند لحاظ شده است و برای اولین بار برای سرویس‌های اینترنتی نرخ‌گذاری کردیم با توجه به رقابتی بودن این موضوع تاکسیران‌ها می‌توانند از منفی 35 درصد تا مثبت 80 درصد نرخ مصوب شورای شهر را نرخ‌گذاری کنند. بر اساس اینکه زمینه رقابتی‌ شدن فراهم شده است اگر رانندگان تاکسی نرخ بیشتری را دریافت کنند به ضرر خودشان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیر‌انی شهر تهران با بیان اینکه از بهمن سال 96 مقرر شده است که هیچ شرکتی از تاکسیران‌ها ارقام اضافی دریافت نکند گفت: هیچ شرکتی اجازه گرفتن مبلغی به عنوان شار‌ژ ثابت نخواهد داشت تاکسیران‌ها در از‌ای خدماتی‌ که ارائه می‌دهند نرخی را پرداخت می‌کنند یعنی 10 درصد از فعالیت‌هایی که شرکت تعیین می‌کند.

قنادان‌ با اشاره به ایامی که در شرایط بد آب و هوایی هستیم، گفت: در نرخ‌گذاری جدید مقداری افزایش قیمت برای روزهای بد آب و هوایی مقرر می‌کنیم تا سود تاکسیران‌ها لحاظ شود.

وی از هزار و 800 پرونده رسیدگی شده درباره شکایت مردمی از تاکسیران‌ها خبر داد و گفت: در خطوط اصلی تاکسیرانی‌ ناظرانی‌ هستند که به شکایات مردمی رسیدگی کنند همچنین هیچ تاکسیرانی‌ حق گرفتن مبلغی بیشتر از نرخ مصوب قبل از افزایش قیمت‌ها در سال جدید را ندارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیر‌انی شهر تهران با اشاره به اینکه متوسط افزایش کرایه‌ها از حدود 12 درصد است، گفت: در بعضی از مسیرها تا 20 درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.

قناد‌ان از رویکرد جدیدی برای پرداخت کرایه تاکسی خبر داد و گفت: در این رویکرد شهروندان گزینه‌های مختلفی را برای پرداخت کرایه خواهند داشت آنها می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌ موبایل، کارت مترو و کارت شتاب‌ کرایه خود را پرداخت کنند.

لزوم یکپارچه سازی سیستم پرداخت الکترونیکی 

وی افزود: یکپارچه‌سازی سیستم پرداخت الکترونیکی در دستور کار است تا بتوانیم با اتصال بین اجزای مختلف، پرداخت کرایه را برای شهروندان راحت‌تر کنیم.

قنادان‌ با اشاره به تاکسی‌های موجود در فرودگاه گفت: مدیریت ناوگان حمل و ‌نقلی در فرودگاه در اختیار مدیریت فرودگاه است و سازمان تاکسیر‌انی به عنوان همراه و کمک شرکت فرودگاه‌ها گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه 25 درصد از تاکسی‌های موجود در فرودگاه‌ها متعلق به سازمان تاکسیرانی‌ هستند، گفت: حدود 350 تاکسی در فرودگاه به عنوان کمک به ناوگان حمل و نقلی‌ فرودگاهی از طرف سازمان تاکسیرانی‌ در حال فعالیت هستند.

نظرات
آخرین اخبار