کد خبر: 7684
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1397 - 11:15
چگونه از راه دور در کلاس آموزش خبرنگاری شرکت کنیم

فراتاب - گروه آموزشی: با توجه به سئوالات چندی از دوستان در خصوص کلاس مجازی آموزش روزنامه نگاری تخصصی باید نکاتی را به عرض برسانم:

  1. نخست اینکه این دوره برای این منظور برنامه ریزی شده است تا دوستانی که یا بُعد مسافت دارند و یا از نظر روز و ساعت نمی توانند در کلاس حضور داشته باشند، از طریق مجازی و با کمک اینترنت و شبکه های مجازی از جمله تلگرام و ای میل در این دوره مشارکت داشته باشند.
  2. نکته دوم اینکه در دوره مجازی سعی بر این است تا مباحث پابه پای کلاس حضوری پیش رود و به همین دلیل از امکاناتی نظیر جزوه، فایل صوتی توضیح، تصاویر مرتبط، فیلم های آموزشی کوتاه، دادن تمارین عملی از مباحث روز در حوزه های مختلف استفاده شود و اعضای کلاس مجازی نیز کاملا موظف خواهند بود علاوه بر مطالعه مباحث تئوریک در یک برنامه مشارکتی برای تعیین سوژه های تخصصی، همگام با کلاس حضوری تمارین مطالعاتی و نگارشی را در زمانهای تعیین شده انجام دهند.
  3. در دوره مجازی کار بر روی 32 تمرین عملی از جمله ارزشها و عناصر خبر، لیدنویسی، تیتر نویسی، خبرنویسی، گزارش خبری، گزارش تحلیلی، و سبکهای تنظیم خبر و گزارش به شیوه هرم وارونه، قلاب، وال استریت ژورنالی، الماس خبری، گیلاسی، پایان شگفت انگیز و ... ، یادداشت نویسی، مصاحبه گرفتن، مقاله نویسی و ... تمرکز شود. به عبارتی دیگر، کارگاه مجازی ارتباطی متقابل بین مدرس و دانشجو و کاملاً بصورت کاربردی و عملی و تمرین محور خواهد بود.
  4. در کلاس مجازی نیز در پایان هر تمرین، سه تمرین نخست که با استانداردهای مورد انتظار تنظیم شوند به فراخور دیدگاه دبیران تحریریه فراتاب امکان انتشار به عنوان متنی رسمی و حرفه ای خواهند داشت.
  5. شروع کلاس مجازی نیز روز 6 اردیبهشت خواهد بود و دو ترم مقدماتی و فشرده به میزان 56 ساعت خواهد داشت و در تلاش خواهیم بود که روز دهم خرداد بطور رسمی کارگاه پایان یابد.
  6. سه نفر نخست این دوره نیز چنانچه مایل باشند خواهند توانست فعالیت حرفه ای خود را در گروه رسانه ای فراتاب ادامه دهند تا در صورت موفقیت پروسه های عضویت در شورای نویسندگان و سپس هیات تحریریه و حتی دریافت کارت رسمی و حرفه ای خبرنگاری را تجربه کنند.
  7. به همه شرکت کنندگان در دوره مجازی، گواهی مشارکت در دوره اعطا خواهد شد و برای کسانی که امتیازی فراتر از 75 از 100 در مجموعه دوره کسب کنند، گروه رسانه ای فراتاب آمادگی معرفی آنان به رسانه ها و خبرگزاریهای معتبر داخل کشور را دارد.

 

برای مطالعه بیشتر درباره کارگاه آموزش تخصصی روزنامه نگاری بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

مستر کلاس ژورنالیسم - دوره سوم

آموزش روزنامه نگاری تخصصی - ترم پیشرفه (دوره دوم)

آموزش روزنامه نگاری تخصصی - ترم مقدماتی (دوره دوم)

روزنامه نگاری کاربردی در علوم سیاسی و روابط بین الملل - ترم پیشرفه (دوره اول)

روزنامه نگاری کاربردی در علوم سیاسی و روابط بین الملل - ترم مقدماتی (دوره اول)

نظرات
آخرین اخبار