کد خبر: 7638
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1397 - 17:33
گزارش فراتاب از کش و قوسهای تعیین سرپرست شهرداری تهران:

فراتاب گروه اجتماعی / شیما حیدری: با قوت گرفتن استعفای مجدد محمد علی نجفی و اهدای استعفانامه دوم به شورای اسلامی شهر تهران، اسامی مختلفی  همچون جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، پیروز حناچی، معاون عمرانی شهرداری تهران، افشانی، معاون وزیرکشور، عارف، رییس کمیسیون فراکسیون امید مجلس ، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در شبکه های اجتماعی دست به دست شد تا شایعات متفاوتی بر سر سرپرستی شهرداری تهران قوت گیرد.

محسن هاشمی پیش تر با دریافت نامه استعفا مجدد نجی خبر از انتخاب سرپرست شهرداری تهران در روز 21 فروردین داده بود و امروز رسانه ها با تغییر فاحشی در لیست اسامی پیشنهادی در اولین اخبار خود سمیع الله مکارم حسینی و پیروز حناچی را از گزینه های احتمالی سرپرستی شهرداری تهران معرفی کردند. احتمالی که در ساعت 10:20 با اعلام سرپرستی مکارم حسینی به یقین مبدل شد و سمیع الله حسینی مکارم با 14 رای موافق، 5 رای سفید و 2 رای مخالف سرپرست موقت شهرداری تهران شد.

 

اختلاف در شورای شهر

پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران باز هم با نزاع میان اعضا همراه بود و خبرنگاران دقایقی پشت درهای بسته ماندند. برخی از اعضا با اعتراض به سخنان دادستان کل کشور در روز گذشته تصمیم داشتند رای گیری را به 26 فروردین موکول کنند، اما احمد مسجد جامعی اظهارات مقام قضایی را تنها یک اظهار نظر می داند و می گوید: «باید در انتخاب سرپرست دقت کنیم؛ چرا که نباید کسی را انتخاب کنیم که حق امضا نداشته باشد و نتواند امور را پیگیری کند. نجفی در نامه‌اش عنوان کرده که تا اول اردیبهشت آمادگی شهردار ماندن را دارد و بهتر است تا جلسه یکشنبه شورا صبر کنیم و انتخاب بهتری داشته باشیم.»

در حالی که با توجه به اختلافات اعضای شورای شهر برخی احتمال می دادند سرپرست شهرداری امروز مشخص نشود، اما با موافقت اکثریت اعضا، استعفا محمدعلی نجفی با 15رای موافق پذیرفته و سمیع الله مکارم حسینی با 14 رای موافق راهی بهشت شد.

سمیع الله حسینی مکارم: برنامه های نجفی را ادامه می دهم

حسینی مکارم پس از پایان رای گیری در صحن شورا حضور پیدا کرد و با دریافت حکم سرپرستی شهرداری تهران برنامه ریزی خود را همان برنامه های نجفی یعنی شفافیت و انضباط مالی، تمرکز بر قانون و مبارزه با فساد و اطلاع رسانی اعلام می کند و می گوید: «از آقای نجفی صمیمانه تشکر می‌کنم و برای شان آرزوی سلامتی دارم. ایشان از سرمایه های ملی ما هستند و اگر اغراق در کلام نباشد جز مدیران منحصر به فرد در کشور بوده‌اند. فردی پاکدست، با قدرت برنامه ریزی و برنامه نویسی بالا و با نگاهی راهبردی که حتما در ادامه از تجارب ارزنده ایشان استفاده می‌کنیم. امیدوار هستم بتوانیم خدمت صادقانه ای به شهروندان ارائه کنیم.»

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار