درخواست ۶۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزی مناطق زلزله زده کرمانشاه | فراتاب
کد خبر: 7010
تاریخ انتشار: 16 آذر 1396 - 09:25
رییس جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش خسارت های بخش کشاورزی در مناطق زلزله زده، از درخواست 60 میلیارد تومانی کمک بلاعوض برای جبران خسارت های این بخش خبر داد.

ایسنا، خسرو شهبازی امروز (15 آذرماه) در جلسه ستاد بحران با اشاره به افزایش تلفات و خسارات بخش کشاورزی در مناطق زلزله زده از درخواست 60 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جبران خسارت های بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: اگر این مبلغ در هیات دولت تصویب شود و از طرفی خسارت 250 میلیارد تومانی تاسیسات زیرساختی تامین شود، جبران خسارت های بخش کشاورزی استان به نحو مطلوبی قابل انجام است.طبق ارزیابی و تحلیل صورت گرفته خسارت و آمار تلفات در بخش های مختلف کشاورزی نسبت به برآورد اولیه افزایش داشته است.

وی افزود: به عنوان مثال برآورد اولیه ما اتلاف 30 هزار دام سبک و هزار راس دام سنگین بود اما هم اکنون با برآورد صورت گرفته تنها در سرپل ذهاب 1150 دام سنگین تلف شده است.

شهبازی از اتلاف 1400 تن ماهی در زلزله اخیر خبر داد و اظهار کرد: 3.5 میلیون قطعه ماهی و بچه ماهی در زلزله تلف شدند که میزان خسارت آنها 12.5 میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین 250 میلیارد تومان در مجموع به تاسیسات بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت جبران خسارت ها، گفت: تاکنون دو هزار تن جو رایگان در سطح مناطق زلزله زده توزیع شده است. همچنین 21 میلیارد تومان برای جبران خسارت اتلاف دام های سبک و سنگین اختصاص داده شده که پیگیر وصول آن هستیم. همچنین 200 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات با سود صفر درصد برای جبران خسارت های بخش کشاورزی استان اختصاص داده شده است.

نظرات
آخرین اخبار