ترامپ استفاده از موبایل در کاخ سفید را ممنوع می‌کند | فراتاب
کد خبر: 6902
تاریخ انتشار: 7 آذر 1396 - 15:15
دونالد ترامپ ممکن است کارمندان کاخ سفید را از داشتن موبایل حین وظایف اداری منع کند.

خبرآنلاین، منابع متعدد در کاخ سفید تایید کردند رئیس جمهور قصد دارد با این کار جلوی نشت اطلاعات را بگیرد. اینکه با این کار تا چه حد جلوی لورفتن اطلاعات گرفته می‌شود، سوال بعدی است چرا که اخبار کاخ سفید به گفته کارشناسان از یک منبع لو نمی‌رود که با بستن آن مانع از انتشار اخبار محرمانه شد.

کارکنان بدین ترتیب از داشتن ارتباط با خانواده، مدرسه فرزندان و پزشکان خود محروم می‌شوند. با دستگاه‌های ارتباطاتی در کاخ سفید نمی‌توان پیام فرستاد. حتی برخی کارکنان نگرانند که نتوانند تماس شخصی هم با بیرون داشته باشند.

سیستم کاخ سفید طوری تعریف شده است که در بخش سرویس اینترنتی، نمی توان از جی میل، آتلوک، اسکایپ و گوگل هنگ آوتس استفاده کرد. سرویس اینترنتی کاخ سفید داشتن هر نوع ایمیل شخصی را منع کرده و تماس ویدئویی نیز نمی‌توان داشت. شون اسپایسر، مدیر سابق رسانه‌ای کاخ سفید دستور داده بود تا کارکنان نتوانند از پیام رسان‌های موبایلی مانند سیگنال و Confide استفاده کنند. گفته می‌شود برخی اطلاعات لورفته از کاخ سفید با پیام رسان Confide ارسال شده است.

در این گزارش اشاره نشده است که آیا قانون جدید شامل حال خودِ رئیس جمهور هم می‌شود یا نه؟ و آیا ترامپ از توئیتر و موبایلش جدا می‌شود یا نه؟

 

نظرات
آخرین اخبار