نایلون؛ از اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان | فراتاب
کد خبر: 6797
تاریخ انتشار: 25 آبان 1396 - 18:00
سخنگوی سازمان مدیریت بحران اعلام کرد
سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: «نایلون» به منظور حفظ چادرها از باران از اقلام مورد نیاز مردم زلزله است.

سعیدی با بیان اینکه سر پل ذهاب منطقه‌ای است که بیشترین آسیب را از نظر میزان تخریب و تعداد فوتی‌ها داشته است، گفت: نحوه خدمات رسانی سرعت بیشتری گرفته و چادرهای زیادی برپا شده است. همچنین برق به صورت صد در صدی در مناطق وصل شده، اما شاید در چند روستا هنوز مشکلاتی وجود داشته باشد. مشکل آب بیش از 90 درصد مناطق آسیب دیده برطرف شده است و  آن 10 درصد باقی مانده نیز به علت مشکلات برق آن مناطق است که اگر مشکل برق برطرف شود آب نیز وصل خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی مایحتاج افراد در حال توزیع است که امیدواریم تا فردا مشکلی وجود نداشته باشد زیرا سپاه، ارتش، بسیج ،نیروی انتظامی و دستگاه‌های خدمات رسان در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص تعداد جانباختگان و مجروحان گفت که آمارها از شب گذشته تغییری نکرده است و براساس آخرین گزارش‌ها 433 نفر جان باخته و 7817 نفر مجروح شده‌اند.

 سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه مراجعان به بیمارستان‌های صحرایی ارتباطی به مجروحین ندارند و صرفا در حال دریافت خدمات درمانی هستند، گفت: مجروحین حادثه یا مرخص شده‌اند یا در بیمارستان‌ها بستری اند.

سعیدی اضافه کرد: تلاش بر این است که کسی بدون چادر و وسایل گرمایشی باقی نمانده باشد .همچنین تهیه نایلون و پلاستیک برای حفظ چادرها در برابر باران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از هموطنان می‌خواهیم کمک‌های غیرنقدی خود را برای تهیه نایلون اختصاص دهند و دولت نیز در تلاش است که این مشکل را برطرف کند.

وی در پایان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی از مردم در منطقه حادثه دیده می‌خواهیم که چادرهایشان را در مکان‌هایی دور از مسیرهای آب و سیلاب برپا کنند تا مشکل خاصی برایشان ایجاد نشود.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار