مسیر جدید کسب درآمد برای معدنی ها | فراتاب
کد خبر: 12167
تاریخ انتشار: 8 تیر 1401 - 16:49
رییس خانه معدن ایران گفت: گردشگری معدنی به‌عنوان راهی جدید برای کسب درآمد و معرفی جاذبه‌های خود به‌منظور جذب توریست و سرمایه‌گذار است.

به گزارش فراتاب، «محمدرضا بهرامن» افزود: امروز مبحث ژئوتوریسم معدنی در سیاست‌های کلان بخش معدن دیده شده است و ظرفیت‌های بالای اشتغال و خلق سرمایه در آن وجود دارد.

وی بیان‌داشت: امروز شاهدیم این مهم مورد توجه کشورهای معدن‌خیز جهان نیز قرارگرفته است و کشورهای زیادی از این ظرفیت شناخته‌شده به‌عنوان راهی جدید برای کسب درآمد و معرفی جاذبه‌های خود به‌منظور جذب توریست و سرمایه‌گذار بهره می‌برند.

بهرامن خاطرنشان‌کرد: از بین جاذبه‌های ژئوتوریستی هر کشوری، معادن از اهمیت و جاذبه‌ای خاص برخوردارند که با عنوان ژئوتوریسم معادن موردتوجه قرار می‌گیرند.

وی ادامه‌داد: دیدن معادن، روش‌های اکتشاف و استخراج آنها، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد استفاده برای استخراج معادن و مشاهده انواع سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی و جواهری برای مردم جذابیت خاصی دارد.

رییس خانه معدن ایران ادامه‌داد: درک مواهب خدادادی به‌صورت معادن و ظرفیت مناطق و روش‌های معدن‌کاری و تاریخچه معدن‌کاری هر منطقه از گذشته‌های دور تا زمان حال و کمک به درک و استفاده درست از مواهب و حفظ محیط‌زیست از رویکردهای جدید جهان است که خود می‌تواند نقش مهمی در کارآفرینی برای مهندسان معدن و افزایش درآمد جنبی معادن بخش‌خصوصی و حفظ و رونق و زیباسازی طبیعت بی‌جان بعد از عملیات معدنکاری داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار