چرا کنسرت شهرام ناظری در رشت تمدید نشد؟ | فراتاب
کد خبر: 118
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 14:09
مسئول بخش موسیقی ارشاد گیلان گفت: دلیل تمدید نشدن کنسرت شهرام ناظری، تداخل آن با برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان موسیقی پاپ استان و همچنین وقت کم برای تبلیغات و بلیط فروشی این اثر بود.

فراتاب: کنسرت شهرام و حافظ ناظری که قرار است هشتم بهمن ماه در رشت برگزار شود، برای روز دوم تمدید نشد. خبرنگار موسیقی ایرنا در گفتگو با مسئول بخش موسیقی ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، چرایی این ماجرا را پرسید.
حمزه الله قلی پور، روز چهارشنبه به خبرنگار موسیقی ایرنا گفت: با توجه به زمان اندک باقی مانده، تهیه کننده که تردید داشت بتواند 1500 بلیط ظرفیت سانس دوم را بفروشد، قانع شد که با همان تک سانس هشتم بهمن ماه این کنسرت را برگزار کند.
وی افزود: دلیل تمدید نشدن کنسرت شهرام ناظری، تداخل آن با برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان موسیقی پاپ استان بود. اما ما پیشنهاد دادیم که سالن کنسرت آقای ناظری را تغییر دهیم و به دنبال آن بودیم که سالن بهتری که شرایط آکوستیک صدای بهتری هم داشته باشد، در اختیار ایشان قرار دهیم.
وی افزود: با ناظری و برگزارکنندهٔ کنسرت وی صحبت کردیم و خود ناظری هم موافق بودند و گفتند به جز تالار عروسی، در هر سالن دیگری که در نظر گرفته شود، اجرا خواهند کرد. مؤسسهٔ «پویندگان تدبیر و امید» که تهیه کنندهٔ این کنسرت بود، نیز بعد از چند روز موفق شد سالن ورزشی دیگری (سالن کارگران) را برای این کنسرت هماهنگ کند که این سالن به تقریب در اطراف شهر قرار دارد.
قلی پور در ادامه گفت: اما به دلیل اینکه هماهنگی سالن چند روز زمان برد، وقت کمی برای آگاهی رسانی و تبلیغات سانس دوم باقی مانده بود.
مسئول بخش موسیقی ادارهٔ ارشاد استان گیلان، با اشاره به اینکه این تمدید نشدن سانس دوم، با هماهنگی کامل تهیه کننده بوده است، گفت: نه ناظری و نه مؤسسهٔ برگزارکنندهٔ این کنسرت هیچ اعتراضی در این باره نداشتند، چراکه خود آن ها مصلحت دیدند که سانس دوم با توجه به شرایطی که گفته شد، برگزار نشود.
وی دربارهٔ وضعیت کنسرت دهی در استان گیلان گفت: زمانی که مؤسسه درخواست اولیهٔ خود را برای برگزاری این کنسرت در رشت داد، همان یک سانس (هشتم بهمن ماه) را معین کرده بود، چراکه مطمئن نبود که تمامی بلیط ها فروش برود. این نیز به دلیل این است که رشت دیگر در زمینهٔ برگزاری کنسرت اشباع شده است.
قلی پور افزود: به همین دلیل تهیه کننده به جای سالن های 1500 نفره، که در سال های گذشته برای کنسرت انتخاب می کردند، به دنبال سالن هایی با ظرفیت 400 نفر هستند، تا ریسک کم تری در هزینه ها کرده باشند.
وی با اشاره به اینکه این وضعیت دربارهٔ کنسرت های همهٔ ژانرهای موسیقی صدق می کند، گفت: به جز یکی، دو نفر از خوانندگان موسیقی پاپ، که بلیط همهٔ سانس هایشان فروش می رود، کنسرت های دیگر، چه پاپ، چه سنتی و چه محلی در زمینهٔ فروش همهٔ بلیط هایشان مشکل دارند.
پیش تر شماری از رسانه ها از تمدید نشدن کنسرت شهرام و حافظ ناظری در رشت، خبرداده بودند. کنسرت ناظری ها هشتم بهمن ماه، ساعت 21 در سالن یادگار امام شهر رشت برگزار می شود.

نظرات
آخرین اخبار