روزهای کرونایی و حال هوای مردم | فراتاب
کد خبر: 11264
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1398 - 14:58
خانه امن ترین جای دنیاست
این که دولت چه می کند و نمی کند، رسانه ها راست می گویند یا نه، عدد و رقم مبتلایان و فوتی ها درست است یا خیر، قرنطینه و تعطیل می کنند یا نمی کنند، در مرحله دوم اهمیت قرار دارد. مهم این است که خودمان مراقب خودمان باشیم.

فراتاب_فراسلامت:این که دولت چه می کند و نمی کند، رسانه ها راست می گویند یا نه، عدد و رقم مبتلایان و فوتی ها درست است یا خیر، قرنطینه و تعطیل می کنند یا نمی کنند، در مرحله دوم اهمیت قرار دارد. مهم این است که خودمان مراقب خودمان باشیم.

حفظ روحیه بسیار مهم است.
به گزارش فراتاب به نقل از روزنامه خراسان در این باره:
- جلوگیری از ابتلا به کرونا بسیار راحت است. پزشکان و پرستارانی که با مبتلایان قطعی به کرونا سر و کار دارند، با رعایت اصول بهداشت فردی، از ابتلا به این بیماری مصون می مانند. همه ما هم می توانیم.
 
- اگر دیدیم فردی، مثلا پدر و مادرمان، برای جلوگیری از کرونا، کارهایی ماننددود کردن اسپند می کند، او را از این کار منع نکنیم. فایده اش این است که احساس می کند در برابر کرونا خلع سلاح نیست و روحیه اش حفظ می شود. به او اصول صحیح خود مراقبتی را یاد دهیم ولی نیازی نیست ادای دانشمندان نکوهش گر را در بیاوریم.
 
- به جای فوروارد کردن پست های ناامید کننده، هر چه طنز و ترانه در چنته داریم به همدیگر بفرستیم. ما این روزها به شاد بودن بیشتر از هر زمان دیگری نیازمندیم. شادی، در عین حال تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.
 
مدام از کرونا حرف نزنیم. این کار را به پزشکان، مسئولان و رسانه ها بسپاریم.
 
اگر در خانه یا محل کار کسی شروع کرد به منفی بافی درباره کرونا و این که "من می دونم کار ما تمومه" حرف را عوض کنیم؛ این همه سوژه در دنیاست. حتما باید خودآزاری و دیگر آزاری کنیم؟!
 
به کودکان و نوجوانان آگاهی های لازم را بدهیم ولی باعث وحشت شان نشویم؛ آن ها در سنی نیستند که بتوانند تهدیدی را که درونش کمی هم مرگ نهفته هست، تحمل کنند؛ گناه دارند طفل معصوم ها.
 
بسیاری از کسب و کارها دچار رکود شده اند. طرف حساب های آن ها، مانند موجرها، طلبکارها و کسانی که چک دست شان است این یکی دو ماه رعایت‌شان را کنند. انسانیت و شرافت این جورجاها مشخص می شود.
 
همه متفق القول هستند و قبلاً هم نوشته ام "خانه امن ترین جای دنیاست" ، تا حد امکان در خانه بمانید، استراحت کنید، با اعضای خانواده معاشرت کنید، کتاب بخوانید، مجله بخوانید، آلبوم های قدیمی را مرور کنید، موسیقی گوش کنید، فیلم ببینید، سایت های مفید ببینید، کارهای عقب افتاده تان را سر و سامان دهید، خانه تکانی کنید، به دوستان قدیمی و فامیل ها زنگ بزنید و از لحظه لحظه "بودن در خانه" لذت ببرید ولو با چرت زدن و خوابیدن؛ حالش را ببرید.

 

نظرات
آخرین اخبار