روحانی: ان‌شاءالله از ویروس کرونا عبور می کنیم. | فراتاب
کد خبر: 11258
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1398 - 14:52
مردم نباید از ویروس کرونا وحشت کنند:
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح قطعه اول آزادراه تهران شمال با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: ان شاءالله از این ویروس عبور می‌کنیم. ویروس انفولانزای نوع بی در آمریکا 16 هزار تلفات داشت، در حالی که در ایران این وی

فراتاب_علمی: رئیس جمهور با بیان اینکه مردم نباید از ویروس کرونا وحشت کنند، گفت: ان‌شاءالله از ویروس کرونا عبور می کنیم.

به گزارش فراتاب به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح قطعه اول آزادراه تهران شمال با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: ان شاءالله از این ویروس عبور می‌کنیم. ویروس انفولانزای نوع بی در آمریکا 16 هزار تلفات داشت، در حالی که در ایران این ویروس صد و خرده‌ای تلفات داشت. سرعت انتقال ویروس کرونا بیشتر از آنفولانزا است اما سخت‌ تر از انفولانزا نیست.

وی ادامه داد: مردم نباید از ویروس کرونا وحشت کنند. همه به دستورالعمل وزارت بهداشت عمل کرده و همه به هم کمک کنیم.

روحانی با بیان این که سال 98 سال سیل بوده و زلزله هم در این سال داشتیم تصریح کرد: با بلایای طبیعی نمی‌شود کاری کرد و نمی‌توان از اصل وقوع آن جلوگیری کرد اما باید از آثار سوء آن کم کنیم. امسال مشکلات و غم زیادی داشتیم از شهادت سردار سلیمانی، درگذشت مردم کرمان و مسافران هواپیما و بلایای طبیعی، امسال سال سختی بود اما مردم همه جا با شهامت به میدان آمدند و در برابر تحریم‌ها خم نشده و به دشمن التماس نکردند. ملت ما در برابر تحریم‌ها تسلیم نمی‌شوند و سختی را تحمل می‌کنند تا دشمن را پشیمان کند.

رئیس جمهور با بیان این که مردم در حوادث طبیعی هم امتحان خود را خوب پس دادند، خاطرنشان کرد:‌ این روزها ویروس کرونا یک مسافر بی دعوت است و به هر کشوری می‌رود، اما ما باید از این مشکل هم عبور کنیم. نباید کسی از این حوادث سوء استفاده کرده و در شرایط سختی مردم، جیب بدوزد. این جیب‌ها بسیار خطرناک است. نباید مردم برای ماسک یا ضد عفونی‌کننده گرفتار باشند و برخی هم سوء استفاده کنند؛ چرا دنبال درآمد حرام هستیم؟

وی ادامه داد:‌ امروز روز خوشحال کننده‌ای برای مردم ایران است. بزرگراه تهران شمال را در دوران تحریم ساختیم و افتخار می‌کنیم که تحریم‌ها بر مهندسین، کارگران، مدیران، وزارت راه و بنیاد مستضعفین تاثیر نگذاشت؛ البته ممکن است افتتاح این پروژه را به تاخیر مواجه کرده باشند.

روحانی با بیان این که از روزهای اولیه ریاست جمهوری به دنبال تکمیل این پروژه بودم، خاطرنشان کرد: در آن مقطع فقط 17 درصد پروژه انجام شده بود و من تاکید کردم که دولت دنبال افتتاح این طرح است. من از سال 75 و زمان آیت‌الله هاشمی با این پروژه سر و کار داشتم.

روحانی ادامه داد: این آزاد راه یک ساعت و نیم زمان را کوتاه می‌کند و ترافیک را کم خواهد کرد و در سوخت و وقت صرفه جویی می‌شود. من خودم در یک سفر 15 ساعت در راه بودم و ماشین‌ها میلی متری حرکت می‌کردند و راه بسته بود . ما نسبت به عمر و لذت و شادی مردم متعهد هستیم. از پنج شنبه  مردم به راحتی از این جاده استفاده کنند ما هم در عوارض تخفیف دادیم که حالا بعدها به صورتی جبران می‌شود. تصمیم گرفتیم درآمد قطعه 1 صرف تکمیل قطعه 2 شود هر چند این درآمد کافی نیست که البته دولت هم کمک می‌کند. قرار ما با آقای اسلامی و فتاح این است که یک مسیر از قطعه دوم تا پایان دولت دوازدهم افتتاح شود.

وی با اشاره به بازدید خود از آزاد راه تهران – شمال گفت: جاده و مسیر بسیار زیبا و با پل‌ها و تونل‌های فراوانی است و معلوم است در این 32 کیلومتر چه کار بزرگی شده است. مسیر 18 تونل دارد که یکی از آنها حدود 5 کیلومتر طول دارد . هزینه زیادی برای افتتاح این پروژه شده است و در سال بیش از 80 میلیون لیتر سوخت  با استفاده از این مسیر کمتر مصرف می‌شود. این مسیر به نفع سلامت مردم هم هست.

رئیس جمهور در پایان گفت: در دولت 11 و 12 در زمینه بنادر ، راه آهن و جاده ، کارهای بی نظیری شده است زیرا ما معتقدیم جاده زیربنای توسعه کشور است.

نظرات
آخرین اخبار