کد خبر: 10287
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1398 - 18:40
وزارت بهداشت و درمان:
معاون وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تلاش می کنند که عرضه متادون در داروخانه‌ها به گونه‌ای باشد که شاهد کمترین نشت این دارو به بازار غیررسمی باشیم.

فراتاب_فراسلامت: به گزارش فراتاب، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با فارس در خصوص عرضه متادون در داروخانه‌ها توضیح داد: بر اساس قانون دارو باید در داروخانه‌ها عرضه و به دست بیماران برسد و ما در زمینه اجرای این کار منافع و بیمار و پزشک آن را در نظر خواهیم گرفت.

وی در واکنش به برخی انتقادها با این عناوین که ممکن است با عرضه متادون در داروخانه‌ها شاهد نشت آن به بازار غیر رسمی باشیم گفت: اعداد ارقام نشان می‌دهد نظارت بر عرضه داروهای خاص مانند ترامادول در داروخانه‌ها شدید بوده و داروخانه‌ها حساسیت لازم را به کار می‌گیرند.

شانه‌ساز با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه عرضه متادون در کلینیک‌های ترک اعتیاد ایراد و سوالاتی را مطرح کرده است گفت: در همین راستا وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تلاش خواهد کرد که عرضه متادون در داروخانه‌ها به گونه‌ای باشد که شاهد کمترین نشت این دارو در بازار غیررسمی باشیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر مهلت دو ماهه‌ای را برای اجرای این طرح در نظر گرفته است و ما نیز تلاش می‌کنیم در مهلت مقرر این طرح اجرایی شود.

نظرات
آخرین اخبار