کد خبر: 892
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 00:32
اطلاعات به دست آمده از عوامل حمله تروریستی در بروکسل نشان می‌دهد آنها قصد داشتند در انگلیس و مسابقات جام ملت‌های فوتبال یورو 2016 در فرانسه حمله تروریستی انجام دهند.

به گزارش فراتاب ،اطلاعات به دست آمده از عوامل حمله تروریستی در بروکسل نشان می‌دهد آنها قصد داشتند در انگلیس و مسابقات جام ملت‌های فوتبال یورو 2016 در فرانسه حمله تروریستی انجام دهند.

فایل‌های موجود در لپ تاپ ابراهیم البکراوی – که در فرودگاه بروکسل حمله انتحاری انجام داد – نشان می‌دهد وی درباره اجرای یک حمله در انگلیس گفتگو کرده است.

روزنامه فرانسوی «پاریزین» به نقل از یک منبع اطلاعاتی نوشت «دیگر کشورهای اروپایی» نیز در فهرست آنها مشاهده می‌شود.

این منبع افزود: «از انگلیس نیز به عنوان هدفی احتمالی یاد شده است.»

به گفته این منبع، البکراوی در پوشه‌ای به نام «هدف» به انجام حمله در انگلیس، منطقه‌ای تجاری در پاریس و موسسه سیویتاس اشاره کرده است.

نیروهای پلیس بروکسل این لپ تاپ را در روز این حمله تروریستی داخل یک سطل زباله پیدا کردند.

خرابی ناشی از حمله تروریستی در فرودگاه بروکسل (عکس از رویترز)

در همین حال، روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» به نقل از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه نوشت بازرسان فرانسوی مکالمه نجیم العشراوی – بمب ساز احتمالی حملات پاریس و بروکسل – و یک «واسطه خارجی» را در اختیار دارند.

بر اساس این گزارش، این دو نفر به این نتیجه می‌رسند که انگلیس «مکان بسیار پیچیده‌ای برای حمله است و اینکه بلژیک باید پایگاه عملیاتی آنها باشد و اینکه باید به فرانسه حمله کنند.»

این تماس تلفنی ضبط شده نشان می‌دهد که آنها قصد داشتند یکی از حملات خود را در زمان برگزاری مسابقات یورو 2016 انجام دهند و امیدوار بودند مسئولان از روی ترس این مسابقات را لغو کنند.

افشای این اطلاعات بعد از دستگیری محمد عبرینی ، فرد کلاه به سر در حملات بروکسل، صورت گرفت. عبرینی سال گذشته به بیرمنگام سفر کرده بود.

نشریه بلژیکی «لِکو» گزارش داد عبرینی اعتراف کرده که قصد بازگشت به پاریس و حمله در آنجا را داشته است اما به دلیل ترس از تحقیقات تصمیم گرفت بروکسل را هدف قرار دهد.

 

منبع:پرس تی وی

 

 

نظرات
آخرین اخبار