کد خبر: 7069
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 19:55
برگزاری نشست رهبران احزاب راست افراطی اروپا در جمهوری چک
رهبران احزاب راست افراطی اتحادیه اروپا مانند مارین لوپن، رهبر «جبهه ملی» فرانسه و خرت ویلدرز، رهبر «حزب برای آزادی» هلند روز شنبه به پراگ، پایتخت جمهوری چک آمدند تا برای نشان دادن وحدت میان خود، در کنفرانس دو روزه‌ای شرکت کنند.

رهبران احزاب راست افراطی اتحادیه اروپا مانند مارین لوپن، رهبر «جبهه ملی» فرانسه و خرت ویلدرز، رهبر «حزب برای آزادی» هلند روز شنبه به پراگ، پایتخت جمهوری چک آمدند تا برای نشان دادن وحدت میان خود، در کنفرانس دو روزه‌ای شرکت کنند.

به گزارش الجزیره، این نشست در حالی برگزار می‌شود که طرفداران دیدگاههای عوام گرا و فاشیستی در جمهوری چک رو به افزایش هستند و در سوی دیگر صدها تن از مخالفان این گردهمایی نیز در خارج از محل برگزاری آن دست به تظاهرات زدند.

میزبانی این نشست برعهده  حزب ضد اسلام و ضد مهاجرت «آزادی و دموکراسی مستقیم» در پراگ پایتخت جمهوری چک بود. این حزب توانست در انتخابات پارلمانی ماه اکتبر در این کشور با کسب ۱۱ درصد آراء، به سومین حزب در پارلمان ملی تبدیل شود.

تومیو اوکامورا (Tomio Okamura) که رهبری حزب «آزادی و دموکراسی مستقیم» را برعهده دارد، در انتخابات ماه اکتبر با شعار «نه به اسلام، نه به تروریسم» وارد صحنه شد و پیش‌بینی می‌شود که میزبانی این نشست بر قدرت و نفوذ او در داخل جمهوری چک بیفزاید. وی چک-ژاپنی است. شماری از نمایندگان پارلمان اروپا عضو ائتلاف راست افراطی اروپای ملتها و آزادی (Europe of Nations and Freedom) نیز در این کنفرانس حضور دارند.

از دیگر میهمانان این نشست می‌توان به جانیس اتکینسون (Janice Atkinson) عضو افراطی حزب یوکیپ (UKIP) در بریتانیا که پس از اخراج از این حزب در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل رسوایی‌های مالی بطور مستقل فعالیت می کند، اعضای ارشد «لیگ شمال» ایتالیا، اعضای ارشد «حزب آزادی اتریش» و همچنین مارکوس پرتزل (Marcus Pretzell) عضو پیشین «آلترناتیو برای آلمان» اشاره کرد.

پرتزل و همسرش بعد از جدایی از حزب آلترناتیو برای آلمان به حزب تازه تاسیس و محافظه کار آبی (Blue Party)  پیوستند. وی خواستار شکل‌گیری یک نیروی مسلح برای محافظت از مرزهای آلمان در مقابل پناهجویان شده بود. اگرچه برگزار کنندگان اکنفرانس چک هیچ اطلاعاتی درباره دستور کار آن منتشر نکرده‌اند اما احتمال داده می‌شود که شرکت کنندگان از این فرصت برای ایجاد یک قدرت واحد راست افراطی در اروپا استفاده کرده و همچنین به بحث دربارۀ برنامه‌های آیندۀ خود بپردازند.

اسپوتنیک نیز گزارش داد رهبر حزب « جبهه ملی» روز شنبه در این کنفرانس اعلام کرد که اتحادیه اروپا «نفس خود را از دست می دهد» و وقت آن رسیده که « آنرا را از داخل نابود کرد.

لوپن اعلام کرد: اروپا نفس کم آورده است. من امیدوارم که ما آنرا از داخل نابود کنیم. ما باید خودمان را مانند جنگجوها نشان دهیم. وی افزود که قاره اروپا به سمت مرگ گام بر می دارد. مردم اروپا باید از اتحادیه اروپا آزاد شوند.

منبع: عصراقتصاد

نظرات
آخرین اخبار