کد خبر: 667
تاریخ انتشار: 3 فروردین 1395 - 14:11
شهر استانبول پس از حمله تروریستی اخیر همانند شهر ارواح شده است.

به گزارش فراتاب ،روزنامه حریت ترکیه روز دوشنبه در گزارشی نوشت انفجار روز شنبه در خیابان استقلال – که 5 کشته و 39 زخمی بر جای گذاشت - باعث شده بسیاری از گردشگران در هتل‌های خود بمانند.

در پی این حمله که گفته می‌شود داعش مسبب آن است، نیروهای پلیس ترکیه از تردد مردم و خودروها در میدان تقسیم جلوگیری کردند. این میدان به خیابان استقلال منتهی می‌شود.

افکان آلا، وزیر کشور ترکیه روز یکشنبه در نشستی خبری گفت شواهد موجود نشان می‌دهد فرد بمب گذار محمد اوزترک نام داشته و گمان می‌رود با داعش در ارتباط بوده است. این حمله تروریستی باعث شد مراکز خرید و دیگر جاذبه‌های گردشگری استانبول شامگاه شنبه در حسرت مشتری بمانند.

شایعه پراکنی‌ها همچنین باعث شد نیمه اروپایی این شهر نیز در سکوت فرو رود؛ در پی خبرهای ساختگی مبنی بر حضور یک تروریست در شهر، خیابان‌های منطقه بشیکتاش خلوت و بسیاری از گردشگران برنامه‌های تفریحی خود را لغو کردند.

نمایی از یک خیابان در منطقه بشیکتاش (عکس از روزنامه حریت)

مسئول یکی از فروشگاه‌های منطقه بشیکتاش گفت: «بشیکتاش شنبه‌ها معمولا بسیار شلوغ است اما امروز سکوت و آرامش شدیدی حکفرماست. مردم از بیرون آمدن هراس دارند.»

یکی از فروشنده‌های منطقه نیشانتاشی نیز گفت: «این اولین بار طی 20 سال گذشته است که این منطقه را تا این حد خلوت می‌بینم... گردشگران بعد از حمله در هتل‌های خود مانده‌اند و از بیرون آمدن می‌ترسند.»

در نیمه آسیایی استانبول نیز وضعیت به همین قرار است. در منطقه کادیکوی فروشگاه‌ها تعطیل بود و در قهوه‌خانه‌ها و ایستگاه‌های مترو نیز جمعیتی به چشم نمی‌خورد.

ترکیه اخیرا هدف چندین بمب گذاری قرار گرفته که داعش و شبه‌نظامیان کرد مقصر آنها معرفی شده‌اند.

این در حالیست که گفته می‌شود ترکیه عناصر تکفیری را آموزش داده و سلاح در اختیارشان قرار می‌دهد و از آنها نفت قاچاق خریداری می‌کند.

 

منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار