کد خبر: 5450
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1395 - 21:20
ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است که همکاری دراز مدتی با ترکیه و ایران درباره بحران سوریه داشته باشد.

فراتاب: هم چنین چند روز قبل سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با حضور در پارلمان این کشور، گفت: ما در حال افزایش همکاری خود با ترکیه، ایران و دیگر کشورهای منطقه برای حل مساله بحرانی کنونی در سوریه هستیم. با تشکر از تلاش های هماهنگ به ویژه از طریق نهادهای نظامی، توانستیم شهر حلب را از افراط گرایان آزاد کنیم و سپس توقف درگیری ها را براساس توافقی که در 29 دسامبر سال گذشته حاصل شد، آغاز کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو هرگز پیشنهاد گنجانده شدن خودمختاری کردها در پیش‌نویس قانون اساسی سوریه را نداده است.

زاخارووا در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حضور کردهای سوری در روند مذاکرات حل بحران سوریه گفت: مواضع مسکو در این باره کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: براساس چارچوب تعیین شده دولت سوریه تشکیل خواهد شد، این وظیفه خود سوری‌ها هست و نمایندگان گروه‌های مختلف اپوزیسیون در روند مذاکرات حضور دارند. هیچ‌کس در این باره پیشنهادی نداده است. ما از شکل‌گیری، توسعه و تدوین پیش‌نویس قانون اساسی سوریه با خبر هستیم، این سندی است که نیاز به اجماع کلی جامعه سوریه دارد که در حال حاضر از یکدیگر جدا شده‌اند.

زاخارووا افزود: بسیار مهم است که این اطمینان ایجاد شود که قانون اساسی سوریه مبنایی برای اختلافات بزرگتر نباشد. ما پیشنهادی درباره قالب ونحوه شکل گیری دولت جدید سوریه نداده‌ایم. ما بر این باوریم که این مسائل نیازمند گفت‌وگو و بحث در میان خود سوری‌ها دارد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار