کد خبر: 5394
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395 - 21:25
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در موزامبیک اظهار داشت ما خوب می‌دانیم که چه کسانی و چطور آفریقا را استعمار کردند.

فراتاب: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در موزامبیک به سر می برد طی سخنرانی در انجمن کسب و کار دو کشور، خطاب به فیلیپه نیوسی رئیس جمهور این کشور، گفت: "ما خوب می دانیم که آفریقا در گذشته چه رنج‌هایی متحمل شده است. همچنین خوب می دانیم که چطور آفریقا را استعمار کردند. عاملان این کار‌ها را هم خوب می شناسیم. تاریخ آفریقا در اصل زخم خونین ما هم هست".

رئیس جمهور ترکیه در ادامه از اهداف سفر خود به این کشور، گفت: از اینکه اولین رئیس جمهور ترکیه هستم که به موزامبیک سفر می‌کند خرسندم و برای دو کشور آرزوی موفقیت می کنم. حضور بازرگانان ترکیه که در این سفر به همراه من، نشانه توجه بخش خصوصی ما به موزامبیک است.

در این سفر روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را کاملا بررسی کردیم. ترکیه و موزامبیک دارای ویژگی‌های مشترک مکمل یکدیگر هستند. بر وجود فرصت‌های همکاری در بسیاری زمینه‌ها نیز تاکید کردیم.

همچنین 6 توافق‌نامه‌ همکاری در زمینه تجاری و اقتصادی و تشویق و حفاظت سرمایه‌گذاری‌ مشترک را امضا کردیم. این امر نشانه گام‌های قدرتمند و مشترک ترکیه و موزامبیک برای آینده است.

منبع: خبرانلاین

نظرات
آخرین اخبار