کد خبر: 4768
تاریخ انتشار: 7 آذر 1395 - 19:45
«ترزا می » در گفت و گو با نشریه ساندی تایمز:
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس در گفت وگو با نشریه ساندی تایمز اعتراف کرد که پیچیدگی های برگزیت و حصول توافق با رهبران اروپایی بر سر خروج کشورش از اتحادیه اروپا خواب شب را از وی گرفته است.


فراتاب-گروه بین الملل:
به گزارش فراتاب، «ترزا می» در این گفت وگو که روز یکشنبه در ساندی تایمز منتشر شد، بیان داشت که در سمت نخست وزیری «نمی توان زیاد استراحت کرد»
وی اذعان داشت که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا لحظه ی ای بزرگ و چالش برانگیز برای او به شمار می رود.
نخست وزیر انگلیس گفت: من می خواهم اطمینان حاصل کنم اقداماتی که انجام می دهیم در نهایت به نفع بریتانیا تمام شود. اینکه ما بتوانیم جایگاه جدیدی را برای کشورم در دوران پسابرگزیت تحقق بخشیم، بتوانیم در مذاکرات موفق ظاهر شویم از جمله دغدغه های من است.
ترزا می بیان داشت: ما بایستی بتوانیم بهترین توافق ممکن را برای انگلیس حاصل کنیم.
نخست وزیر انگلیس در حالی این اظهارات را بیان می دارد که امیدوار است بتواند تا بهار سال آینده میلادی مذاکرات برگزیت را با رهبران اروپایی آغاز کند.
این در حالی است که دادگاه عالی انگلیس اخیرا در حکمی، آغاز مذاکرات برگزیت را مشروط به رای پارلمان این کشور دانسته است.
به دنبال اعتراض دولت انگلیس، قرار است کمتر از دو هفته دیگر، دادگاه عالی تر انگلیس ( the Supreme Court ) درخواست تجدید نظر دولت را بررسی کند.
به گزارش منابع انگلیسی، این احتمال وجود دارد که رسیدگی به این پرونده حقوقی به دادگاه اروپا ارجاع شود و منجر به تاخیر در شروغ مذاکرات شود.
با این حال نخست وزیر انگلیس گفته است که اطمینان دارد دادگاهی عالی تر به نفع دولت رای خواهد داد.
یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس، کش دار شدن مذاکرات برگزیت تا سال 2020 و تداخل آن با انتخابات عمومی در این کشور را «افتضاح خواند».
در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
این مساله دولت لندن را با چالشهای زیادی مواجه ساخته و شکاف بزرگی را در میان احزاب این کشور در زمینه چکونگی روند خروج از اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.
علیرغم فشارهای اتحادیه اروپا، دولت انگلیس تا کنون برنامه‌ای برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا ارائه نکرده است.

منبع:ایرنا

 

نظرات
آخرین اخبار