کد خبر: 3000
تاریخ انتشار: 29 تیر 1395 - 22:20
نتایج نظرسنجی در روزنامه فیگارو:
نتایج یک نظرسنجی از کاهش شدید اعتماد به توانایی دولت فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در مبارزه با تروریسم حکایت دارد.

فراتاب-گروه بین الملل:این نظرسنجی که در روزنامه فیگارو منتشر شد از اعتماد 33 درصد پرسش شوندگان به توان سران کنونی در مبارزه با تروریسم حکایت داشت که در مقایسه با سطوح اعتماد دست‌کم 50 درصدی در پی دو حمله عمده سال گذشته افت شدیدی را نشان می‌دهد.

در همین حال در مراسمی که برای ادای احترام به قربانیان حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه برگزار شد سران پاریس از سوی حضار هو شدند.

در مراسم یادبود 84 قربانی حادثه تروریستی مزبور پیش و پس از برگزاری یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان، هزاران شرکت‌کننده حاضر در این مراسم که در این شهر برگزار شد خطاب به مانوئل والس، نخست وزیر سوسیالیست، شعار «استعفا، استعفا» سر دادند. شماری نیز فریاد می‌زدند: «اولاند، استعفا»

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از شهروندان نیس گزارش داد: «دولت وعده‌های زیادی داده اما هیچ یک محقق نمی‌شود. تا الان برای اینکه به ما احساس امنیت بدهند چه اقدامی کرده‌اند؟ آیا باید انتظار داشت که هر شش ماه عزادار شماری قربانی دیگر باشیم؟»                                

نظرسنجی اخیر در فاصله کمتر از یک سال از انتخابات ریاست جمهوری انجام شده و مخالفان سیاسی که معمولا در چنین مواقعی که احساسات عمومی در ماتم است برای ایجاد موج انتقاد خویشتنداری به خرج می دهند این بار به شکلی نامتعارف به سرعت و به شدت پیکان انتقاد خود را به سمت اولاند و دولت وی نشانه رفته‌اند.

در همین راستا، برنارد کازنو وزیر کشور فرانسه در سخنانی از سیاستمداران مخالف برای حمله به دولت به علت این حادثه در حالی که هنوز بسیاری از قربانیان شناسایی یا دفن نشده‌اند، انتقاد کرد.

در حمله روز پنجشنبه یک کامیون 19 تنی در جریان جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس واقع در جنوب شرق این کشور جمعیت حاضر را زیر گرفت و دست کم 84 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار