کد خبر: 1923
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 13:02
بر روی دیوار سفارت ترکیه در آلمان :
یک گروه از فعالان سیاسی و اجتماعی به نام پیکسل هلپر Pixelhelper ،در حرکتی اعتراضی فتوشاپ چهره تلفیق شده اردوغان و هیتلر را روی دیوار سفارت ترکیه با پروژکتور به نمایش گذاشتند.

فراتاب-سرویس بین الملل: به گزارش سایت برلینر مورگن پست شامگاه یکشنبه (هشتم می) یک گروه از فعالان سیاسی و اجتماعی به نام پیکسل هلپر Pixelhelper در حرکتی اعتراضی ،فتوشاپ چهره تلفیق شده اردوغان و هیتلر را روی دیوار سفارت ترکیه با پروژکتور به نمایش گذاشتند. در این تصویر که اردوغان سبیلی شبیه به هیتلر و بازوبند نازی ها را بر روی بازوی خود دارد، یک پیام نیز قابل مشاهده است. "او دوباره آمده است". منظور اردوغان است که به هیتلر تشبیه شده است.
این اعتراض بخاطر دستگیری روزنامه نگاران ترکیه ای است که جمعه هفته پیش در ترکیه دستگیر شده بودند. گفته می‌شود اشعار توهین آمیز مجری طنز آلمانی بومرمان که قبلا باعث شکایت اردوغان از وی شده بود، نیز روی دیوار سفارت ترکیه به نمایش درآمد.


این در حالی است که، این گروه آلمانی که توسط فردی به نام اولیور بینکووسکی Oliver Binkowski سرپرستی می شود چند روز پیش نیز تصویر پرچم داعش و عبارت "بانک داعش" را روی سفارت عربستان به دلیل محکومیت و مجازات یک وبلاگ نویس با پروژکتور روی دیوار سفارت عربستان به نمایش درآورد. هدف از این اقدام اعتراض به حمایت مالی داعش از سوی دولت سعودی است. همچنین ظاهرا عبارات دیگری به نمایش درآمده است، "ده سال زندان و هزار شلاق فقط بخاطر وبلاگ نویسی" و یا "رایف را آزاد کنید". این سبک اعتراض تازگی ندارد، چرا که سال 2013 نیز در مورد سفارت امریکا اتفاق افتاده بود.

نظرات
آخرین اخبار