کد خبر: 1599
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 17:26
افزایش تنش‌ها مابین ترکیه‌ و اروپا؛
بعد از مدت‌‌ها رایزنی طرفداران حزب دمکراتیک سوریه‌ در پارلمان آلمان، دیروز دفتر نمایندگی کردهای سوریه‌ در پایتخت آلمان به‌ صورت رسمی دست به‌ کار شد.

به‌ گزارش فراتاب از پایگاه‌ خبری کردهای سوریه‌ (ANHA)، بعد از مدت‌‌ها رایزنی طرفداران حزب دمکراتیک سوریه‌ در پارلمان آلمان، بلاخره‌ دیروز دفتر نمایندگی کردهای سوریه‌ در پایتخت آلمان به‌ صورت رسمی دست به‌ کار شد.

کردهای سوریه‌ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که‌ "سیپان ابراهیم" به‌ عنوان سرپرست نمایندگی کردهای سوریه‌ در برلین آلمان انجام وظیفه‌ خواهد کرد. در این مراسم عده‌ای از رهبران کردهای سوریه‌ و تنی چند از نمایندگان پارلمان آلمان حضور داشتند.

سیپان ابراهیم در مراسم افتتاح این نمایندگی گفت: این دفتر تلاش می کند تا مستقیم خواسته‌ کردهای سوریه‌ را به‌ اطلاع مقامات و مردم آلمان برساند و باعث روابط هرچه‌ نزدیک‌تر آلمان با کردهای سوریه‌ شود.

وی افزود: ما می خواهیم حقیقت بحران آوراگان سوریه‌ را به‌ مردم آلمان نشان دهیم و از مقامات آلمان دعوت می کنیم تا به‌ شمال سوریه‌ سفر کنند و از نزدیک شاهد زندگی مسالمت آمیز تمامی سوری‌ها در این منطقه‌ باشند.

شایان ذکر است که‌ این دفتر با موافقت رسمی دولت آلمان باز شده‌ است و سومین دفتر نمایندگی کردهای سوریه‌ در اروپا است و قبلا در دو کشور سوئد و لهستان هم به‌ صورت رسمی دفتر نمایندگی خویش را افتتاح کردند.

اگرچه‌ تا این لحظه‌ دولت ترکیه‌ هیچ واکنشی نسبت به‌ این خبر از خود بروز نداده‌ است، اما روزنامه‌های آلمانی در تحلیل این خبر اعلام کردند که‌ احتمالا موافقت مقامات وزارت خارجه‌ آلمان با این کار، با مخالفت دولت ترکیه‌ همراه‌ خواهد شد و سطح تنش‌ها میان ترکیه‌ و اتحادیه‌ اروپا را بالا خواهد برد.

نظرات
آخرین اخبار