کد خبر: 9954
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1398 - 16:10
در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان مطرح شد:
پشتیبانی بانک بین المللی از کارنامه و خطوط کلی برنامه حکومت اقلیم کردستان (عراق) و اعلام آمادگی برای حضور کارشناسان این نهاد در اقلیم جهت همکاری در زمینه اصلاحات مالی

فراتاب - گروه بین الملل: بانک بین المللی کارنامه و‌ خطوط کلی برنامه حکومتی اقلیم کردستان (عراق) را کارنامه ای کمیاب خوانده و برای فرستادن کارشناسان بانک بین المللی جهت همکاری حکومت اقلیم کردستان (عراق)، بویژه در زمینه اصلاحات مالی اعلام آمادگی‌ کرده است.

ساروج کومار جها، مسئول منطقه ای بانک‌ بین المللی در دیداری با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان (عراق) ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل کابینه جدید حکومت اقلیم کردستان به این‌‌ مساله اشاره کرد که کارنامه و‌ خطوط کلی برنامه حکومت اقلیم را خوانده و ضمن فوق العاده توصیف کردن آن اعلام کرد که بانک بین المللی از این کارنامه پشتیبانی خواهد کرد و از همکاری با حکومت اقلیم کردستان جهت عملی کردن آن ابراز خوشحالی کرد.
مدیر اقلیمی بانک بین المللی در این نشست از اعلام آمادگی کارشناسان بانک بین المللی جهت حضور در اقلیم‌ کردستان (عراق) و همکاری با حکومت اقلیم بویژه در زمینه اصلاحات مالی خبر داد.
مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان نیز در این نشست از پشتیبانی بانک بین المللی ابراز خوشحالی کرد و‌ گفت: از پشتیبانی نهاد مهمی چون بانک‌بین المللی بسیار خرسندیم. هدف اصلی ما این است که با سعی و‌ تلاش خود و تکیه بر پشتیبانی دوستانمان اقتصاد اقلیم را شکوفا کنیم و آن را به یک اقتصاد همه جانبه تبدیل کنیم به طوری که تنها متکی به یک منبع درآمد نباشیم.
رئیس اقلیم کردستان (عراق) همچنین به این مساله اشاره کرد که در نظر دارند به بخش کشاورزی، صنعتی و توریسم توجه بیشتری داشته باشند و زمینه مناسب تری در جهت تولیدات خارجی و داخلی ایجاد کنند.
بانک‌بین المللی یکی از نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد و از مهمترین نهادهای مالی جهان است که هدف آن همکاری اقتصادی کشورهای جهان است. این نهاد در چند سال اخیر در زمینه ارائه راهکارهای اصلاحات مالی با حکومت اقلیم کردستان (عراق) همکاری داشته است.

 بازنشر این مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار