امید به حل اختلاف اقتصادی چین و آمریکا باعث سبز ماندن شاخص معاملات در بازارهای جهانی شد | فراتاب
کد خبر: 9927
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1398 - 17:20
در پایان معاملات هفتگی:
معاملات هفتگی بازارهای جهانی در حالی پایان یافت، که شاخص کل در اکثر کشورهای قدرتمند اقتصادی سبزپوش ماند.

فراتاب-گروه اقتصادی: محمد میلاد عبداللهی؛ با اعلام آسوشیتدپرس دولتچین، اقدامات تجاری تنبیهی علیه آمریکا در شرایط کنونی را کافی دانسته و قصدی برای افزایش آن‌ها نخواهد داشت. این بیانیه باعث شد که با وجود تهدید رئیس جمهور آمریکابه منظور افزایش تعرفه بر وارداتبرخی از محصولات چینی، امیدواری  معامله‌گران بازارهای جهانی به حل و فصل اختلافات، بین دو اقتصادنخست جهانتقویت شود.

جینگ یی پن، یک کارشناس بازار در بانک " ای جی چین" بیان کرد: بیانیه چینی‌ها سبب شد تا بازار به طور موقت شاهد یک وضعیت آرام باشد، گرچه این دولت منتظر نتایج انتخابات 2020 ایالات متحده خواهد ماند.

اما از سوی دیگر در قاره سبز، شاخص "دکس" (بورس فرانکفورت آلمان) رهبر جریان صعودی بود و با جهش ۱.۲ درصدی به ۱۱ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. در فرانسهشاخص " کک ۴۰" (بورس پاریس) با ۱ درصد صعود به ۵۵۰۰ واحد رسید و در انگلیسشاخص " فوتسی ۱۰۰" (بورس لندن) با ۰.۷ درصد افزایش در سطح ۷۲۳۹ واحدی بسته شد

از طرفی در آمریکا هم ادامه روند صعودی شاخص‌ها منجر شد دو شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" و " اس اند پی ۵۰۰" هر دو با جهش ۱.۳ درصدی بسته شده و شاخص "نزدک کامپوزیت" نیز با صعود ۱.۵ درصدی به کار خود خاتمه داد

درآسیا هم شاخص بورستوکیو، سیدنی استرالیا، هند، نیوزلند و تایلنددر مجموع وضعیت مثبتی به خود دیدند.

در قسمت طلای سیاه نیز، بهای هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۹ سنت کاهش به ۵۵.۹۲دلارو نفتبرنت با ۴۳ سنت کاهش به ۶۰.۰۶ دلار رسید.

 

نظرات
آخرین اخبار