کد خبر: 9658
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1398 - 15:07
اخبار سیاسی ترکیه:
وزارت کشور ترکیه در اقدامی قابل تامل احمد ترک شهردار ماردین، عدنان سلجوق مزراکلی شهردار دیاربکر و بدیعه اوزگوکچه ارتان شهردار وان را به اتهاماتی از جمله حمایت از تروریسم، سوء استفاده از پست در حمایت از پ.ک.ک و ... از کار برکنار کرد

فراتاب_ گروه بین الملل: به گزارش فراتاب بدنبال برکناری سه شهردار کُرد سرشناس اعتراضات نسبت به این اقدام وزارت کشور ترکیه افزایش یافته است. وزارت کشور ترکیه در اقدامی قابل تامل احمد ترک شهردار ماردین، عدنان سلجوق مزراکلی شهردار دیاربکر و بدیعه اوزگوکچه ارتان شهردار وان را به اتهاماتی از جمله حمایت از تروریسم، سوء استفاده از پست در حمایت از پ.ک.ک و ... از کار برکنار کرد و استاندارهای این سه استان که منصوبان دولت مرکزی هستند را بطور موقت جایگزین این شهردارادن کرد. این اقدام دولت ترکیه در زمان و شرایطی اتفاق افتاده است که طی روزهای اخیر عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک خواهان کمک به مساله کرد در ترکیه شده بود و مدعی شد ظرف مدت یک هفته می تواند آتش جنگ چهل ساله بین پ.ک.ک و دولت ترکیه را خاموش کند. بیانیه اوجالان که بازتاب گسترده ای در سطح جامعه ترکیه داشت با واکنش های مختلفی چه موافق و چه مخالف مواجه شد.

اما اینک برکناری سه شهردار کُرد وابسته به حزب دموکراتیک خلق ها از سوی دولت مرکزی، این پیام را به طرفداران صلح می دهد که ازدوغان هنوز تمایلی برای ورود به پروژه صلح با پ.ک.ک ندارد. اقدامی که با مخالفت جدی کردها و برخی طرفداران حزب جمهوریخواه خلق مواجه شده و برعکس با حمایت و خوشحالی ملی گراها و رادیکالهای این کشور مواجه شده است.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار