کد خبر: 9080
تاریخ انتشار: 29 آذر 1397 - 14:17
واکنشها به تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه ادامه دارد

به گزارش فراتاب تصمیم ناگهانی ترامپ مبنی بر خروج فوری نیروهای نظامی آمریکا از سوریه با واکنش های مختلفی روبرو شده است و در همین زمینه کشورها و گروههای مختلف متاثر از این تصمیم در برابر آن واکنش نشان داده اند:

 

ترکیه

وزیر خارجه ترکیه پس از تمام تلفنی با همتای آمریکایی اش برای بررسی این موضوع، از آمادگی ارتش کشورش برای حمله به منبج و دیگر نقاط تحت کنترل کُردها خبر داد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه: گفته می شود در شرق فرات و منبج برخی تونل ها و خندق ها حفر شده است. چه تونل حفر کنند چه خندق و یا چه در دل زمین پنهان شوند، زمانش که فرا برسد آنها را در همان گودال ها دفن خواهیم کرد. هیچ کس شکی در این باره نداشته باشد.

روسیه

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: خروج آمریکا از سوریه، چشم اندازهای بیشتری برای دستیابی به یک فرمول حل بحران را ایجاد می کند.

فرانسه

فرانسه: به رغم خروج آمریکا از سوریه، نیروهای فرانسوی در این کشور باقی خواهند ماند.

بریتانیا

توبیاس الوود وزیر دفاع بریتانیا: ترامپ اشتباه می کند که می گوید داعش در سوریه شکست خورده است و با این ادعایش «به شدت» مخالف هستم.

بریتانیا: تصمیم تازه آمریکا به معنی پایان ماموریت ائتلاف بین المللی علیه داعش نیست و بریتانیا خود را متعهد به ادامه مبارزات علیه این گروه می داند.

سوئد

رهبر حزب چپ سوئد: این ترسناک است که کردها داعش را شکست دادند و حالا ترامپ می‌خواهد آنها را برای اردوغان قربانی کند!

آمریکا

6 سناتور آمریکایی: خروج آمریکا باعث احیای داعش و تقویت موقعیت منطقه ای ایران و روسیه در خاورمیانه می شود و این نتایج فاجعه باری برای آمریکا بدنبال خواهد داشت.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکا: وقتی آمریکا از سوریه خارج می‌شود، ما خیلی ساده این کشور را به روسیه و ایران و به ویژه ایران تحویل می‌دهیم.

سوریه

‏نیروهای سوریه دموکراتیک: خروج آمریکا از سوریه باعث احیای داعش خواهد شد و پیامدهای بین‌المللی گسترده‌ای برای ثبات جهانی در پی خواهد داشت.

اسرائیل

بنیامین نتانیاهو: طی دو روز اخیر با دونالد ترامپ و وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه صحبت کرده است. آنها خیلی واضح تصریح می‌کنند که راه‌های دیگر برای اعمال نفوذ در منطقه دارند.

موشه کهلون از اعضای ارشد ارشد کابینه اسرائیل: تصمیم ترامپ برای عقب نشینی از سوریه یک اشتباه است.

عراق

قیس خزعلی رهبر عصائب اهل حق (از گروههای حشد شعبی عراق): باید منتظر ماند و دید چه سناریوی دیگری در پشت این تصمیم ترامپ وجود دارد، ترامپ اگر راست می گوید و علت خروجش را شکست داعش در سوریه می داند چرا به همین دلیل نیروهایش را از عراق خارج نمی کند؟

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار