کد خبر: 8837
تاریخ انتشار: 23 تیر 1397 - 13:57
با حضور مدیران فراتاب و مرکز صلح برای همه در سفارت عراق روی داد:

فراتاب - گروه بین الملل: بررسی چگونگی افزایش تعاملات و روابط فرهنگی و علمی میان نخبگان و جامعه مدنی ایران و عراق محور دیدار مدیرعامل مرکز مطالعاتی صلح برای همه و مدیرمسئول فراتاب با معاون رایزن فرهنگی و علمی سفارت عراق بود.

در این دیدار که در محل سفارت عراق برگزار شد محمدباقر حکیم که از پژوهشگران حوزه عراق و معاون رایزن فرهنگی و علمی سفارت عراق است از برگزاری روز فرهنگی عراق طی سه ماه آتی در تهران خبر داد و از همکاری گروههای مختلف ایرانی از جمله مرکز «صلح برای همه» و «گروه رسانه ای فراتاب» در این زمینه استقبال کرد. وی همچنین بر لزوم نزدیکی بیش از پیش نخبگان کُرد عرب، فارس، ترک و ... در منطقه به یکدیگر تاکید کرد و رمز کاستن از بحران ها و تنش های موجود را گسترش چنین همکاری هایی ارزیابی کرد.

همچنین دکتر حمید حشمدار مدیرعامل مرکز صلح برای همه، ضمن تاکید بر افزایش روابط و تعاملات علمی و فرهنگی طرفین، برای بسط همکاری ها از دو مقوله «سفر و هنر» به عنوان عوامل افزایش همدلی و دوستی بین ملل یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان روابط میان ان.جی.او های دو طرف را بر سر مسائل کاربردی و مصادیق مختلف صلح گسترش داد. گسترش روابط دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو و نیز برگزاری نشست های متنوع فرهنگی و علمی در شهرهای مختلف دو کشور را دکتر حشمدار از جمله مواردی دانست که می تواند به نزدیکی بیش از پیش طرفین کمک کند.

اردشیر پشنگ مدیرمسئول فراتاب نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت رسانه ها و بخصوص رسانه ها و شبکه های اجتماعی و دیجیتال از لزوم آشنایی، تعامل و تبادل تجارب طرفین از طریق برگزاری سمینارها و کارگاههای مشترک سخن گفت و از آمادگی مجموعه فراتاب برای حرکت و همکاری در این زمینه خبر داد. وی همچنین افزود وقتی نخبگان و جوانان دانشگاهی کشورهای مختلف کنار یکدیگر به بحث و گفت و گو می پردازند برخلاف روابط پیشین، دیگر مسائل متمایز کننده سیاسی، مرزی، ایدئولوژیک، قومی و سیاسی پررنگ نبوده بلکه این اشتراکات و همکاری ها و شوق برای بسط آنهاست که بیشتر به چشم می آید.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار