کد خبر: 7977
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1397 - 12:59
وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با تهدید روسیه انجام داد:

فراتاب - گروه بین الملل: فرمانده نیروی دریایی آمریکا، دریابد جان ریچارد اعلام کرد؛ نیروی دریایی این کشور تصمیم به احیای ناوگان دوم خود برای مقابله با تهدید های روسیه گرفته است.

این ناوگان که مسئولیت مناطق شمالی اقیانوس اطلس و سواحل شرقی آمریکا را بر عهده خواهد گرفت در حالی که هفت سال پیش منحل شده بود.

وی همچنین عنوان داشت: مقابله با روسیه در کنار چین از اولویت های آمریکا می باشد که نشانگر بازگشت دوباره دوران رقابت میان قدرت های بزرگ است. در  طی سال‌های اخیر اسناد دفاعی آمریکا که منتشر شده است، از چین به عنوان دشمن یاد نشده اما برای بازداری چین و یا حتی در صورت لزوم برای مقابله با آن آمریکا باید خود را کاملا تجهیز ‌کند.

امسال در اسناد دفاعی آمریکا، در راس تهدیدها علیه امنیت ملی آمریکا، چین و روسیه قرار دارند. وزیر دفاع آمریکا،  نیز گفت که رقابت با قدرت‌های بزرگ به عنوان نقطه کانونی امنیت ملی آمریکا، در استراتژی دفاعی جدید آمریکا بر آن تاکید شده است. جیمز ماتیس همچنین گفته است کشورش باید بودجه نظامی خود را بالا ببرد تا بتواند برای جنگ آماده شود زیرا در حال از دست دادن برتری نظامی خود در حوزه‌های مختلف می باشد.

منبع: BBC

نظرات
آخرین اخبار