کد خبر: 7963
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397 - 21:37
مدیر عامل شستا مطرح کرد:

 فراتاب - گروه اقتصادی: مرتضی لطفی مدیر عامل شستا گفت: اگر بسیاری از بنگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و از محل این فروش ها و واگذاری ها در پروژه های بین المللی ، سرمایه گذاری کنیم می توانیم به سود و ارزش افزوده بهتری دست پیدا کنیم.

برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو با موضوع روز کارگر و با حضور مرتضی لطفی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) روانه آنتن شد.
مرتضی لطفی با بیان اینکه جامعه کارگری در تولید ناخالص ملی، اقتصاد کشور، صنعت، رونق و تولید بیشترین سهم و نقش را دارد ایفا می کند، گفت: بر اساس قرائن می توانیم به این موضوع دست پیدا کنیم که کارگران کمترین بهره را از بیشترین تلاشی که در اقتصاد ملی دارند، می برند و اساسا آنچه که باعث ارزش افزوده در حوزه تولید و صنعت می شوند، کارگران هستند. یعنی سرمایه مستقل از نیروی کار، هیچ اثربخشی را در حوزه تولید و صنعت ندارد. 
مدیر عامل شستا با اظهار به اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان امانت دار ذخایر سنواتی و بین نسلی جامعه کارگران، وظیفه مضاعفی را در این عرصه بر عهده دارد، بیان داشت: در سال های متمادی، کارگران حق بیمه ای را به عنوان ذخیره به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کردند تا در دوران بازنشستگی بتوانند، بخشی از نیاز مستمری و حقوق شان را تامین کنند.
وی با ذکر اینکه در مجموعه شستا حدود 60 هزار کارگر و کارمند داریم و تلاش می کنیم به طور نسبی به آن ها خدمات دهیم، گفت: مجموعه سازمان تلاش می کند تا ماموریت هایی که بر عهده اش واگذار شده است در حوزه های بیمه ای، خدماتی، مستمری انجام دهد و خدمات متعددی را نیز مترتب است تا انجام دهیم.
لطفی با بیان اینکه مشکل جدی که در ارتقای سطح خدمات با آن مواجه هستیم، میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی است، ابراز داشت: چون پرداخت مستمری، معطل پذیر نیست، تامین اجتماعی در سال گذشته تلاش فراوانی را انجام داده و همت بالایی را به خرج داده و یک روز هم مستمری به تعویق نیافتاده است.
وی با بیان اینکه تقریبا بیش از 50 درصد جمعیت کشور به نوعی به جهت دریافت خدمات به سازمان تامین اجتماعی متصل هستند، گفت: اولین نقطه اتکای کارگران در حوزه های مختلف دریافت خدمات، سازمان تامین اجتماعی است اگر تقاضایی را طرح می کنند واقعا تقاضای منطقی و اصولی است و اگر این طرف نمی تواند این تقاضا را به نحو مطلوب تری اداره یا تامین کند، علتش منابع معدود و مصارف بالا است.
مدیر عامل شستا با اشاره به اینکه امسال داریم تلاش می کنیم از نظر مالکیت از بنگاهداری خارج شویم و با رویکرد سهامداری فعالیت کنیم، تصریح کرد: چون بسیاری از بنگاه ها که در اختیار ما است و بسیاری هم به عنوان رد دِین به ما داده شده و مشکلات خاصی بر آن ها مترتب است؛ اگر به بخش خصوصی واگذار کنیم و از محل منابع این فروش ها و واگذاری ها بتوانیم در پروژه هایی در سطوح بین المللی و حتی در داخل، سرمایه گذاری های بزرگتری را بکنیم قاعدتا می توانیم به سود و ارزش افزوده بهتری دست پیدا کنیم.

 

نظرات
آخرین اخبار