خبرگزاری دولتی کره‌شمالی به ستایش دیدار دو رهبر پرداخت | فراتاب
کد خبر: 7907
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1397 - 22:00

فراتاب- گروه بین الملل: خبرگزاری دولتی کره‌شمالی امروز شنبه نشست میان پیونگ‌یانگ – سئول را نقطه عطفی برای شبه جزیره کره دانست.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی بیانیه مشترک کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی را که جمعه پس از اولین نشست میان دو کره پس از هفت دهه اعلام شد، به صورت مجزا منتشر کرد.  

کیم جونگ اون و مون جائه این به همکاری برای تحقق "خلع سلاح هسته‌ای کامل" شبه جزیره کره متعهد شدند و روی هدف مشترک شبه جزیره "عاری از اتم" موافقت کردند. کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: در جریان مذاکرات، طرفین تبادل دیدگاه ویژه و نرمی درباره دغدغه‌های دو جانبه شامل مسائل ارتقای روابط دو کره، تضمین صلح در شبه جزیره کره و خلع سلاح شبه جزیره کره داشتند. نشست دوجانبه با ضیافت شام در فضایی دوستانه و پر از احساسات خویشاوندان خونی به پایان رسید.

یک روز پس از نشست میان کیم و مون، رسانه کره‌جنوبی تصاویری از لحظات حساس برخورد دو رهبر را مجددا پخش کرد و رونامه اصلی دولتی کره‌شمالی هم چندین صفحه به تصاویر این نشست اختصاص داد. در بحث پوشش رسانه‌ای نشست، رسانه دولتی کره‌شمالی به ندرت به گفت‌وگوها روی خلع سلاح هسته‌ای اشاره ‌کرد و بیشتر روی صلح، سعادت و اتحاد کره متمرکز بود.  

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار