کد خبر: 7849
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1397 - 19:20
لایحه مهاجرتی دولت که اخراج پناهجویان را تسریع کرده، تطبیق مهاجران با جامعه میزبان را بهبود داده و روند اخذ پناهندگی را تسریع می کرد توسط مجلس فرانسه تصویب شد.

فراتاب–گروه بین الملل: دویچه وله  نوشت که مجلس فرانسه شامگاه یکشنبه (2 اردیبهشت) پس از 61 ساعت بحث و بررسی با 228 رای موافق، 139 رای مخالف و 24 رای ممتنع این لایحه را تصویب کرد. در حالیکه احزاب چپ گرا و راست گرا با این لایحه مخالفت بودند، حمایت حزب امانوئل مکرون در تصویب آن نقش عمده ای داشت.
گرچه این لایحه برای قانونی شدن باید در سنا تصویب شود، بررسی آن در مجلس شکاف هایی را در حزب مکرون ایجاد کرد و یکی از اعضا پس از رای مخالف از نمایندگی استعفا داد و 14 نماینده دیگر نیز رای ممتنع دادند.
بر اساس یکی از بخش های جنجالی این لایحه مدت زمان بازداشت مهاجران از 45 روز به 90 روز افزایش می یابد. قانونگذاران چپ گرا از این افزایش مدت بازداشت انتقاد کرده و راستگرایان نیز خواهان افزایش آن به 180 روز بودند. چپ گرایان همچنین از برخی مفاد این لایحه که بازداشت اطفال را قانونی کرده، انتقاد کردند.
به گفته ژرار کولوم وزیر کشور فرانسه، مهاجرت کنترل شده و تسهیل اخراج مهاجران اقتصادی از جمله اهداف این لایحه است.
در این لایحه مدت زمان بررسی درخواست های پناهندگی از 12 ماه به 6 ماه کاهش یافته و فرصت ارائه درخواست پناهندگی نیز از 180 روز به 90 روز کاهش می یابد. از سوی دیگر متقاضیان پناهندگی 14 روز فرصت ارائه درخواست تجدید نظر پرونده پناهندگی خود را خواهند داشت. سازمان های مردم نهاد حامی مهاجران اعلام کرده اند که بر اساس این تغییرات، متقاضیان پناهندگی زمان کافی برای ارائه مدارک تکمیلی نخواهند داشت.
از سوی دیگر حامیان این لایحه معتقدند که این لایحه با وعده دستیابی بهتر به فرصت های شغلی، مسکن و فراگیری زبان فرانسوی تطبیق مهاجران با جامعه فرانسه را ترویج می کند. بر اساس این لایحه ملحق شدن متقاضیان واجد شرایط پناهندگی با خانواده هایشان نیز تسهیل می شود.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار