عبدالله گل در انتخابات آتی رو در روی اردوغان می ایستد! | فراتاب
کد خبر: 7144
تاریخ انتشار: 10 دی 1396 - 17:21
روزنامه طرفدار اردوغان خبر داد:
یک روزنامه ترکیه ای طرفدار اردوغان اعلام کرد، رئیس جمهور پیشین ترکیه در انتخابات سال 2019 رو در روی اردوغان می ایستد.

به گزارش فراتاب، به نقل از خبرگزاری موج، ستون نویس محافظه کار روزنامه آکیت اعلام کرد رئیس جمهور پیشین ترکیه قصد دارد در سال 2019 در برابر «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور کنونی با حمایت اپوزیسیون صف آرایی کند.

«عبدالرحمان دیلیپک»، نوشت: گل کنار ایالات متحده و سازمان تروریستی فتح الله گولن در حال خیانت به اردوغان هستند.

دیلیپک می نویسد: گولنیست ها که پیشتر متحدان حزب آک پارتی اردوغان بودند، از هنگامی که اردوغان با «پروژه خاورمیانه بزرگ»آمریکایی ها مخالفت کرد، تلاش کردند او را از طریق یک کودتای نظامی در جولای 2016 از قدرت خلع کنند.

اکنون افرادی که از عدم تغییر وضع موجود حمایت می کنند و می خواهند ترکیه در کنار آمریکا و اروپا به بازیگری ادامه دهد در حال مجتمع شدن به دور عبدالله گل هستند. آن ها می خواهند میان پایگاه عمومی آک پارتی انشقاق ایجاد کنند و اپوزیسیون را نیز به حمایت از او فرابخوانند.

دیلیپک همچنین می نویسد: «گل هیچ پایگاهی میان طرفداران عدالت و توسعه ندارد. اما در عین حال کسی که می تواند برای اردوغان دردسر ایجاد کند گل است.»

به نظر می رسد طرفداران اردوغان از کاندیداتوری گل به شدت می هراسند به طوری که حاضرند وجهه رئیس جمهور پیشین این کشور را نیز علی رغم اینکه از اعضای موسس حزب عدالت و توسعه به حساب می آید به بهای حمایت از اردوغان، تخریب کنند.

نظرات
آخرین اخبار