حمله موشکی انصارالله به تاسیسات در حال ساخت هسته‌ای ابوظبی/امارات تکذیب کرد | فراتاب
کد خبر: 6968
تاریخ انتشار: 13 آذر 1396 - 06:15
یگان موشکی یمن اعلام کرد، یک فروند موشک کروز بالدار ارتش و کمیته‌های مردمی "با دقت" به تاسیسات در حال ساخت هسته‌ای "براکه" در ابوظبی امارات اصابت کرده است. این در حالی است که امارات صحت این خبر را تکذیب کرده است.

ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، یگان موشکی ارتش یمن وابسته به انصارالله یک موشک کروز را به سمت تاسیسات هسته‌ای براکه در ابوظبی امارات شلیک کرده است.

این تاسیسات هسته‌ای در منطقه غربی امارت ابوظبی، پایتخت امارات و در سواحل خلیج فارس واقع است. در سال ۲۰۲۰ این تاسیسات شامل چهار نیروگاه برق هسته‌ای خواهد بود.

این در حالی است که امارات اخبار منتشر شده مبنی بر حمله موشکی انصارالله به سمت نیروگاه هسته‌ای این کشور را تکذیب کرده است.

هیات امور فوق‌العاده و بحران‌ در امارات با رد این خبر اعلام کرد تاسیسات هسته‌ای براکه در برابر حملات احتمالی محکم است و امارات سامانه‌های دفاع هوایی دارد که قادرند با هر تهدیدی مقابله کنند.

این تاسیسات اولین مجموعه برق هسته‌ای در امارات است و یک تاسیسات آب سنگین محسوب می‌شود.

آغاز تاسیس این مجموعه در ماه دسامبر ۲۰۰۹ بنا به دستور خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در پاسخ به نیاز روز افزون به برق و تامین برق این کشور بود. این تاسیسات در منطقه براکه در غرب امارات قرار دارد و نامش را هم از همین منطقه گرفته است. پیش‌بینی می‌شد نخستین نیروگاه این تاسیسات در سال ۲۰۱۷ به مرحله بهره‌برداری برسد و هر سال به ترتیب تا سال ۲۰۲۰ واحدهای دیگر نیروگاهی به بهره‌برداری برسند.

عزیز راشد، معاون سخنگوی نظامی ارتش یمن، وابسته به انصارالله نیز با تایید این حمله گفت که موشک کروز پرتابی به هدف خود یعنی تاسیسات هسته‌ای در ابوظبی اصابت کرده است.

راشد در ادامه حملات ارتش یمن با قانونی و مشروع دانست و گفت این حملات در دفاع از یمن مقابل دشمنی مستمر ائتلاف عربی است.

وی این موشک کروز شلیک شده را دستاوردی صرفا یمنی دانست و گفت که ارتش یمن قدرت تولید چنین موشک‌هایی را دارد.

این مقام یمنی در ادامه تصریح کرد شلیک موشک کروز مذکور بر اساس اطلاعات نظامی جدید صورت گرفت و بردی بالغ بر ۱۶۰۰ کیلومتر دارد.

راشد گفت: موشک شلیک شده پیامی سیاسی و نظامی به امارات به خاطرات نقشش در تخریب یمن است. ائتلاف عربی باید دشمنی را که علیه یمن آغاز کرده پایان دهد. ما به این دشمنی پاسخ می‌دهیم و هیچ خسارتی تا امروز ندیده‌ایم.

عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله ماه سپتامبر فاش کرده بود، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قادرند نقاطی دورتر از ریاض را هدف بگیرند.

رهبر انصارالله به کشورها و شرکت‌هایی که سرمایه‌هایی در امارات دارند، هشدار داده بود که این کشور بعد از حمله به یمن دیگر امن نخواهد بود.

همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله ۲۸ اکتبر تهدید کرد، گروه انصارالله با موشک‌های بالستیک ابوظبی را هدف قرار می‌دهند.

در همین حال شبکه المنار گزارش داد، یگان موشکی ارتش یمن یک موشک بالستیک میان برد را با موفقیت آزمایش کرد و این موشک به یک هدف نظامی سعودی اصابت کرده است.

نظرات
آخرین اخبار